افزایش وزن، استفاده از داروهای آنتی هیستامین، داروهای مربوط به ناراحتی های قلب و عروق، داروهای مسكن درد و ضد التهاب فشار وارد بر چشم در اثر مطالعه و كار با رایانه و آب و هوای خشك از عوامل موثر در ابتلا به بیماری خشكی چشم است.

دكتر رضایی، متخصص بیماری های چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: خشكی چشم كمبود یا فقدان توانایی طبیعی چشم برای ترشح اشك است و این عارضه یكی از شایعترین دلایل مراجعه بیماران به چشم پزشكان است كه عوامل زیادی مانند افزایش وزن، داروهای مسكن ضد درد و التهاب داروهای آنتی هیستامین و داروهای مربوط به ناراحتی های قلب و عروق در ابتلا به این بیماری موثر است.
وی گفت: سوزش و حساسیت چشم، احساس زبری و وجودش خارجی در چشم، ترشحات چشم كه شب هنگام به صورت جرم خشك می شود، آبریزش چشم ناراحتی در هنگام استفاده از لنز از علائم بالینی این بیماری است.
دكتر رضایی در ادامه از سه راه به عنوان حفظ كردن رطوبت چشم نام برد و تاكید كرد: به حداقل رساندن خشكی هوا، دوری از موقعیت های خشك مانند هواهای خیلی گرم، باد و دود، استفاده از عینكهای دور پوشیده و استفاده از قطره های چشمی برای افزودن رطوبت مستقیم به چشم باید استفاده كرد و در صورتی كه از لنز استفاده می شود، باید مرتب قطره های مرطوب كننده چشمی و از دستگاه بخور استفاده كرد.
دكتر رضایی تصریح كرد: پزشك متخصص چشم می تواند به طور موقت یا دائم كانال های منتقل كننده اشك به بینی را مسدود كند، داروهای زیادی به عنوان رطوبت كننده چشم در بازار موجود هستند كه اكثرا در اشكال قطره و پماد در دسترس هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha