دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 82087
سلامت نیوز : آیا تا به حال با خود اندیشیده ایم کدام یک از این واژه ها می تواند در زندگی ما سهم بسزایی داشته باشد و زندگی مان را تحت تأثیر قرار دهد؟ به راستی کدام یک می تواند اولویت بیشتری داشته باشد؟ دختر و پسر جوانی که می خواهند زندگی تازه ای را آغاز کنند به دنبال کدام یک می گردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ عشق و علاقه که می تواند پایه های زندگی شان را مستحکم کند یا پول و ثروت که این گزینه هم می تواند رفاه مادی شان را تضمین کند؟ می دانیم که هر دو می تواند در کنار یکدیگر ستونی باشد محکم و استوار برای تداوم یک زندگی. آیا تا به حال با خود فکر کرده ایم که زندگی کنونی ما با زندگی پدران و مادرانمان تفاوت های بسیاری دارد؟

عشق و دلبستگی های آن دوران چه زیبا و دوست داشتنی بود، خواستگاری های سنتی با تحقیقات محلی و شروع یک زندگی ساده و بی ریا، تعهد و ثبات در زندگی و وفاداری، قناعت و صبر ریشه های اصلی تداوم یک خانواده بود، انگار عشق و عاشقی معنی دیگری داشت، مهر و محبت رنگ و بوی دیگری به زندگی می بخشید، آدم ها یکدیگر را برای وجود و شخصیت یکدیگر می خواستند نه برای میزان ثروت و مادیات یکدیگر، مادر چشم به ساعت داشت تا شوهر و بچه ها به خانه بیایند و در کنار هم ساعتی بنشینند و غذای ساده ای بخورند.

هر چه داشتند چه کم چه زیاد در سفره قلبشان می گذاشتند و عاشقانه نثار یکدیگر می کردند. اما زندگی های پر زرق و برق امروز، تجمل گرایی و چشم و هم چشمی و حرص بیشتر دنیا، غباری روی زیبایی ها کشیده است. گاه زن و شوهری با هم زیر یک سقف زندگی می کنند اما نه برای هم؛ قلب هایشان برای هم نمی تپد، زندگی مهربانانه کم رنگ و کم رنگ تر می شود و طلاق عاطفی فضای خانواده را در بر می گیرد. حالا زندگی ماشینی و بعضی از آدم ها هم ماشینی شده اند. برای شروع یک زندگی ملاک اصلی بعضی ها ثروتمند شدن است، فکر می کنند با پول می توان همه چیز را به دست آورد و مادیات تنها می تواند رمز موفقیت یک زندگی باشد.

عشق و خواستن و یکدیگر را درک کردن و در داشته ها و نداشته های یکدیگر شریک شدن و یار غم و شادی هم بودن رمز موفقیت زندگی است، تفاهم و دلبستگی می تواند رفاه هم بیاورد و می توان با پشتکار و توکل به خدا و قناعت آن را به دست آورد اما عشق و دلبستگی خریدنی نیست. باید با صدای قلب ها و پیوند آن ها با یکدیگر آن را به دست آورد و روز به روز آن را آبیاری کرد تا ریشه آن خشک نشود و بذر محبت را در گلدان زندگی کاشت تا روز به روز قد کشیدن و با طراوت شدنش را نظاره کنیم و از وجودش لذت ببریم، بیاییم با هم زندگی کنیم و عشق را چراغ زندگی خود قرار دهیم و زرق و برق های ظاهری زندگی را کنار بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha