دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 82091
 سلامت نیوز : غلامرضا توگه پیش از ظهر امروز در مراسم معرفی روز ملی خون‌های نادر خاطر نشان کرد: سازمان انتقال خون امسال چهلمین سالگرد عالیت خود را جشن گرفت و در طول این سالها این سازمان توانسته است با توجه به فرهنگ دینی و مذهبی و حس خیرخواهی هموطنانمان در اهدای خون شاخص‌های بسیار مطلوبی را کسب کرده و در سازمان بهداشت جهانی در مرتبه بالایی قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون در منطقه امروز مقام اول را دارد افزود: از این رو سازمان انتقال خون برای دستیابی به نقطه مطلوب کمی و کیفی وارد برنامه ملی خون‌های نادر شد.

توگه مهمترین ویژگی این برنامه را برای مجموعه سازمان انتقال خون استفاده از روش‌های استاندارد برای شناسایی و نگهداری خون‌های نادر عنوان کرد.

این متخصص خون خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های ما در سازمان انتقال خون جمع‌آوری پلاسکوهای ریکاوری شده برای تهیه داور و ارسال به شرکت‌های دارویی خارجی است که باید مطابق با آخرین متد‌های جهانی باشد.

توگه گفت: علی‌رغم ارسال چندصد هزار لیتر پلاسما به این شرکت‌ها تاکنون با کمترین مشکل مواجه بوده‌ایم و همه شرکت‌های به نام دنیا برای دریافت پلاسمای ایرانی و تولید دارو با هم رقابت جدی پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان انتقال خون قرارگرفتن در مرتبه بالای شاخص‌ها را بهره‌گیری از امکانات شناسنامه‌دار برشمرد و خاطر نشان کرد: باید از تجهیزاتی استفاده می‌کردیم که از نگاه بازرسان خارجی مورد تایید باشد و نمی‌توانستیم از هر تجهیز و دستگاهی استفاده کنیم چرا که ممکن بود مورد تایید بازرسان قرار نگیرد و صنعتی مانند پلاسما هم پا نمی‌گرفت.

کاهش 50 درصدی اعتبارات سازمان انتقال خون نکته دیگری بود که رئیس این سازمان بر آن تاکید کرد و گفت: با تمام این فشارها از نگاه درمانی چیزی کم نگذاشته‌ایم و همچنان خون و فرآورده‌های خونی را حتی در حوادث و بلایای یک سال گذشته که در کشور رخ داد تأمین کردیم.

وی نامگذاری بیست و یکم دی‌ماه به عنوان روز ملی اهداء کنندگان خون‌های نادر را آغاز سرفصل جدیدی برای کمک‌رسانی بیشتر و ارتقاء حوزه انتقال خون دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha