دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 82094

سلامت نیوز : علی اکبرکمالی اردکانی کار‌شناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات است، گفت: شکلات به طور متوسط حاوی 500 کالری در هر 100 گرم است و کالری بسیاری دارد ولی نباید از رژیم غذایی حذف شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در ادامه گفت: بارها شنیده‌ایم که خوردن شکلات موجب خرابی دندانها می‌شود ولی در کنار آن شکلات فوائد نیز دارد. شکلات گنجینه‌ای غنی از فواید است، گاز گرفتن حتی یک تکه کوچک شکلات سیاه پر از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، زینک و ویتامین های دیگر از جمله گروه B است.

این کارشناس صنایع غذایی با اشاره به این که همراه با یک رژیم غذایی متنوع، شکلات یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می دهد افزود: افراد باید در انتخاب نوع شکلات خود دقت کنند به این صورت که شکلات سیاه واقعی را انتخاب کنند و بیسکویت های کاکائویی و دیگر دسرهای خیلی شیرین را فراموش کنند زیرا ارزش غذایی ندارند.

کمالی با بیان این که شکلات سیاه نقش سودمندی در حمایت از بیماری های قلبی و عروقی دارد افزود: این ماده غذایی در واقع کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و از کشش دیواره‌های رگ های خون بدن محافظت می‌کنند. این ماده غذایی مانع از بالا رفتن فشار خون می‌شود و در واقع به طور قابل توجهی فشارخون را پایین می‌آورد و به ثبات فشارخون کمک می کند.

این کارشناس صنایع غذایی خاطرنشان کرد: شکلات سیاه از دیابت نوع دوم نیز جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha