سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور با اشاره به اینکه مدیریت زنجیره تامین دارو علمی نیست گفت: متأسفانه فرآورده‌هایی در اولویت ارسال به بانک مرکزی قرار می‌گیرد که اولویت درمانی ندارند.

عباس کبریایی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، برای ترسیم وضعیت دارویی کشور در آینده، گفت: وضع موجود در بخش سیاست‌های دارویی متناسب با شرایط دارویی نیست.

وی ادامه داد: زمانی که با شرایط خاصی مواجه می‌شویم نیازمند مدیریت کردن شرایط اقتضایی هستیم یعنی باید فهرست دارویی را با شرایط موجود متناسب کنیم.

کبریایی‌زاده گفت: توسعه تولیدات داخل را باید هدف قرار دهیم و با سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های دارویی هماهنگ باشیم تا بدین ترتیب فهرست دارویی متناسب با شرایط شود.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ادامه داد: پزشکان نیز باید داروهایی را تجویز کنند که حداقل داروهای جایگزین باشد تا بیمار بتواند آن را تهیه کند.

وی افزود:‌ باید مدیریت تقاضا بر وضعیت دارو داشته باشیم و اگر به این امر موفق نشویم، نابسامانی امروز در آینده نیز بوجود خواهد آمد.

مدیر گروه اقتصاد داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: از طرفی مدیریت زنجیره تامین دارو متاسفانه غیر علمی است.

وی افزود: در فهرستی که بسیاری از اقلام دارویی برای ارسال به بانک مرکزی تنظیم می‌شود، متأسفانه فرآورده‌هایی در اولویت ارسال قرار می‌گیرد که اولویت درمانی ندارند. این اقلام به بانک مرکزی می‌رود در حالی که کالاهای اساسی بر زمین مانده است.

کبریایی‌زاده گفت: اصول علمی در مدیریت شرایط بحران را باید فرا گیریم و از آن اصول استفاده کنیم و همچنین از تمام عواملی که این زنجیره را مختل می‌کند، جلوگیری کنیم.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: باید راه‌هایی پیش گیریم که دسترسی مردم به داروها افزایش یابد و نگرانی‌های آنها کم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha