شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 821

سلامت نیوز-بیماران مبتلا به روماتسیم اغلب از ابتلا به بیماریهای دیگری نیز رنج می برند.

روماتیسم عامل بروز بیماری های مختلف
 به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته محققان آلمانی افراد مبتلا به روماتیسم اغلب از بیماری های معده و روده، بیماری های سیستم عصبی مركزی، ناراحتی های پوستی و همچنین ابتلا به بیماری های مسری رنج می برند.
بنابر این گزارش، همچنین روماتیسم می تواند منجر به بروز بیماری های دیگر سیستم ایمنی خود كار شود كه اغلب غیر قابل درمان است.
براین اساس روماتیسم باعث می شود ناراحتی ها و مشكلات درسایر اعضای بدن مانند سیستم گردش خون و قلب، كبد، معده و روده، سیستم عصبی مركزی، و پوست وحتی  بیماری های مسری شدیدتر بروزكنند، اما متخصصان كمتر متوجه  این ارتباط می شوند.
به گفته این محققان تشخیص عامل درد همیشه نشان دهده عامل اصلی بیماری نیست.
این گزارش حاكی است: علت اصلی بروز بیماریهای روماتیسمی بسیار متنوع است  و بدون شك تغییرات ژنتیكی یكی از عوامل اصلی آن محسوب می شود.
تحقیقات در سالهای اخیر نشان می دهد، كه سیگار كشیدن نیز خطر بروز روماتیسم را بسیار افزایش می دهد و روماتیسم بیشتر بافت های هم بند به خصوص مفاصل بروز می كند و از علائم ان می توان درد، سفتی مفاصل و یا محدودیت حركتی را نام برد.
به گفته محققان درسال های اخیر برای درمان بسیاری از بیماران مبتلا به روماتیسم از داروی درمان سرطان لنفوم استفاده شده كه درافراد مختلف پاسخ های مختلفی داشته است و هم اكنون درمرحله تحقیق قرار دارد.
گفتنی است: محققان امید زیادی به درمان روماتیسم با این دارو دارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha