شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8210

به گفته محققان، پرحرفی زنان و مردان بیشتر بستگی به موقعیت هایی دارد كه در آن قرار می گیرند و مردان به طور كلی از زنان پرحرف تر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ساینس دیلی، طبق یك نظرسنجی كه به تازگی انجام شد، مردان و زنان هر دو بر این باورند كه زنان پرحرف تر هستند و برخی ها حتی معتقدند، زنان از لحاظ زیست شناختی برای صحبت كردن ساخته شده اند، اما این اعتقاد در تحقیق جدید مورد تردید قرار گرفت.
بنابراین گزارش، در این تحقیق، تمام مدارك موجود از تحقیقات علمی در چندین دهه جمع آوری و با روشی معین در كنار هم قرار داده شدند و تصویری كلی از تفاوتهای بین مردان و زنان از لحاظ پرحرفی به دست آمد.
بر اساس این گزارش، مردان به طور كلی از زنان پرحرف تر هستند، مخصوصا در موقیعتهای خاصی، مثل زمانی كه با همسران خود و یا غریبه ها صحبت می كنند، اما زنان بیشتر با كودكان و همكلاسیهای خود صحبت می كنند.
این گزارش حاكیست، در صحبت كردن با غریبه ها، زنان برای ایجاد ارتباط با مخاطب پرحرفی می كنند در حالیكه كانون توجه مردها، سعی در تاثیر گذاری بر مخاطب است.
به گفته یكی از محققان، این یافته ها به طور الزامی گفتار كلیشه ای سهل انگارانه در مورد تفاوتهای جنسیتی در كاربرد زبان را خراب می كند.
یادآور می شود، پرحرفی زنان و مردان بیش از آنكه از لحاظ زیست شناختی تحت تاثیر شدید تفاوتهای جنسیتی باشد، به شرایط و موقعیتهایی كه آنها در آن قرار دارند بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha