سلامت نیوز : درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاح این مرکز اورژانس گفت: در بخش سلامت به لحاظ بودجه و امکانات بسیار عقب هستیم و تجهیزات و آمبولانس‌های موجود اندک و مطابق نیازهای کشور نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید حسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به استقبال دولت تدبیر و امید از خیرین درحوزه سلامت، افزود: به طور متوسط سالانه نیازمند 500 تخت ICU جدید در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: افتتاح چنین مراکز اورژانسی با این شکل و ساختار، بسیار مورد نیاز کشور است و حتی این مرکز می‌تواند به عنوان مرکزی برای آموزش‌های اورژانس به دانشجویان کشورهای منطقه شناخته شود.

وی خاطر نشان کرد: در این مقطع حساس جامعه11 میلیارد تومان از پول‌های حوزه سلامت در پروژه‌های دیگری هزینه شده و این در حالی است ‌که  مبلغ مذکور باید در بخش سلامت استفاده می‌شده است.

 افتتاح 51 پروژه بزرگ در سطح خراسان رضوی

محمود محمدزاده شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: در راستای مدل پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز شاهد افتتاح 51 پروژه بزرگ در سطح خراسان رضوی هستیم.

رئیس این دانشگاه گفت: همزمان با دهه کرامت 51 پروژه بزرگ بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی در سطح خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در چهار سال گذشته احداث 15 پروژه بزرگ بیمارستانی از جمله اقدامات این دانشگاه بود و موفق به افتتاح 7 پروژه آن شدیم ضمن اینکه 8 پروژه دیگر در مراحل پایانی کار است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته بیش از 120 خانه بهداشت در روستاهای استان افتتاح شده و 51 پروژه بهداشتی آموزشی نیز در حال حاضر در دست اجرا است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ساخت اورژانس بیمارستان قائم، اجرای پروژه بیمارستان 400 تخت‌خوابی و راه‌اندازی قطب‌های درمانی در شهرستان‌ها از مهمترین اقدامات این دانشگاه در استان است.

وزیر بهداشت طرح پزشک خانواده را به طور ویژه در خراسان رضوی اجرا کند

استاندار خراسان رضوی نیز در مراسم افتاح این مرکز پیشرفته یادآور شد: وزیر بهداشت طرح پزشک خانواده را به طور ویژه در این استان اجرا کند چرا که ظرفیت خراسان رضوی ایجاب می‌کند تا این طرح زودتر اجرایی شود.

محمدحسین فروزان‌مهر افزود: بیش از 30 درصد تخت‌های بیمارستانی ما در اختیار زائران است و باید بودجه‌ای در این زمینه به استان اختصاص یابد چرا که 8 هزار و 700 تخت مصوب و 7 هزار تخت دایر در بیمارستان‌های استان داریم و نیازمند تحقق بیشتر مسائل حوزه بهداشت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این استان به لحاظ توریست‌درمانی و ارائه خدمات علمی و پزشکی از جایگاه مناسبی برخوردار است چرا که اکنون دارای حدود یک هزار و 400 خانه بهداشت و بیش از 500 پایگاه امداد جاده‌ای در خراسان رضوی هستیم و در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای نیز رتبه نخست کشور را در اختیار داریم.

همچنین در ادامه مراسم کلینیک ویژه تخصصی سیدالشهدا(ع) مشهد و مرکز تخصصی نوزادان بیمارستان 22 بهمن شهرستان خواف به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

گفتنی است، این مرکز که با مشارکت 14 میلیارد تومانی خیرین ساخته شده و بیش از 70 تخت ICU و 80 تخت بستری و دارای سه اتاق عمل، سه اتاق «سی‌تی‌اسکن» و بیش از 450 پرستار و پزشک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha