سلامت نیوز : محمدحسین آیتی با اعلام این خبر افزود: اوایل شهریورماه سال‌جاری در حاشیه پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نخستین نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دولت جدید با حضور وزیر بهداشت برگزار شد که همراه با مصوبات بسیار خوب و ارزشمندی بود. در این نشست بر اهمیت حفظ و ارتقاء خدمات معیشتی و رفاهی دانشجویان در راستای ایجاد محیطی پر نشاط و پویا تاکید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در حال حاضر سرانه رفاهی و فرهنگی دانشجویان تنها منبع مالی موجود برای ارائه خدمت به دانشجویان است که متاسفانه علی‌رغم پیگیری های متعدد از سال 89 تاکنون افزایشی ندشته است. به‌همین دلیل و به‌دلیل افزایش هزینه‌ها و شرایط موجود کشور این رقم به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای حوزه دانشجویی و فرهنگی نیست و پیش‌بینی می‌شد که این کسری بودجه، موجب بروز اشکال در سیستم خدمت‌رسانی در دانشگاه‌ها در سال آتی تحصیلی شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت افزود: پس از این نشست تیم کارشناسی معاونت دانشجویی و فرهنگی، کسری بودجه موجود را احصاء کرد و موضوع طی نامه‌ای به مقام وزارت اعلام شد. در نتیجه وزیر بهداشت دستور ابلاغ اعتبار 200 میلیارد ریال را صادر کرد و این پول طی روزهای آینده در حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت و حساسیت حوزه دانشجویی و فرهنگی، باقیمانده کسری بودجه حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها با مساعدت وزیر در طی ایام آتی سال تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha