سلامت نیوز : وزیر بهداشت تاکید کرد که برای بازگشت قیمت داروها به سال گذشته حداقل به فرصتی شش ماهه نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه افتتاح مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان و همچنین 51 پروژه بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در خراسان رضوی درباره کاهش قیمت داروها، گفت: متاسفانه اخبار ضد و نقیضی در رسانه‌ها از قول مسئولان وزارت بهداشت عنوان شده که قیمت داروها تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد، اما این در حالی است که آنچه که من تابحال گفته‌ام آن است که تا آخر امسال آرامش را در بازار دارو ایجاد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به ایسنا ادامه داد: اگر تمام اعتبارات مربوطه که در قانون آمده برای سال 92 به ما تحویل داده شود، می‌توانیم اقدامات لازم را برای کاهش قیمت داروها در تمام اقلام دارویی انجام دهیم. اگر این امر میسر نشد، تلاشمان آن است که حداقل تا پایان امسال قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج را به نرخ سال گذشته بازگردانیم این امر حداقل شش ماه زمان می‌خواهد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به صورتجلسه‌ای که با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری داشته‌اند، گفت: در این جلسه نیز بر روی رقم قابل توجهی صحبت شد، اما اجازه دهید که پس از تخصیص اعتبارات مربوطه و نهایی شدن آن، اخبار مربوط به این موضوع را اعلام کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین به توافقات صورت گرفته با بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با بیمه‌ها داشتیم، مقرر شد که یارانه دارو در اختیار بیمه‌ها قرار گرفته و از طریق کارشناسان بیمه‌ها به دست بیماران برسد تا حیف و میلی در یارانه دارو صورت نگیرد.

وی ادامه داد: البته اجرایی شدن این امر یکی دو هفته زمان می‌خواهد تا آیین‌نامه اجرایی آن نوشته شود و مطمئن شویم که مابه‌التفاوت قیمت دارو به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وزیر بهداشت افزود: در مجموع برخلاف گذشته که برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو، شماره‌ تلفن اعلام شده بود، اما اکنون مسیر پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو، بیمه‌ها هستند چرا که وزارت بهداشت مسیری برای توزیع یارانه دارو ندارد، تکلیف این موضوع نیز تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره برنامه پزشک خانواده نیز گفت: درباره این برنامه نیز تنها 10 درصد اعتبارات تعیین شده تاکنون محقق شده است، بنابراین ترجیح می‌دهیم که در دو استانی که این برنامه را آغاز کرده‌اند، ادامه دهیم.

وی افزود: البته برنامه پزشک خانواده اسما در 9 استان و 20 دانشگاه آغاز شده است. هیاتی مامور شده است که این وضعیت را بررسی کند. بنابراین فکر می‌کنم بهتر است که این برنامه در دو استان فارس و مازندران تقویت شود تا منابع مربوطه فراهم شود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تغییر روسای دانشگاه‌ها، گفت: همه مشغول فعالیتند. شعار دولت نیز «اعتدال» است. هر کسی هم برای اعتدال، تحلیل خاص خود را دارد. تحلیل من نیز استفاده از تمام نیروهای کارآمد، صرف‌نظر از گرایش‌های آنهاست اما این نیروها باید با مردم و انقلاب باشند و در جهت خدمت به ویژه به محرومان تلاش کنند. در مواردی هم که تغییر ضرورت دارد با صبر، حوصله و مشورت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha