سلامت نیوز : نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گـفت: مشکلات مردم در حوزه سلامت، امنیت جانی پرستاران را تهدید می کند به گونه ای که بارها شاهد ضرب و شتم پرستاران و سوپروایزرها از سوی بیماران و همراهان آنها بوده ایم و این مسئله به امری عادی تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ سیفعلی نصرتی، اهمیت سلامت را برای جامعه هم وزن امنیت خواند و افزود: حتی در احادیث و روایات دینی ما نیز از سلامت و امنیت به عنوان دو نعمت یاد شده است اما متاسفانه در ارکان مختلف کشور اعم از دولت و مجلس، به موضوع سلامت آن طور که باید و شاید ارزش داده  نمی شود و گاهی مسئولان و تصمیم گیران در مقوله سلامت به راحتی کنار می آیند.

وی ادامه داد: مشکلات مردم عادی در حوزه سلامت واقعا غوغا می کند و در بخش درمان کسانی که پول و مقام دارند با مشکلات کمتری روبرو هستند و مسایل درمانی بیشتر گریبان کسانی را گرفته است که نه پولی دارند و نه مقامی.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری، پرستاران را مهمترین و بزرگترین جمعیت تیم سلامت برشمرد و گفت: جامعه پرستاری نیز در داخل نظام سلامت است و وقتی به کل سلامت نگاه جدی نباشد قطعا پرستاری هم در این شرایط نمی تواند وضعیت خوبی داشته باشد.

 وی افزود: زمانی که به سلامت در سطح کلان جامعه یک نگرش خوب وجود داشته باشد، آن موقع مشکلات پرستاری هم خود به خود حل می شود و وقتی سلامت در اولویت نباشد طبیعی است که نه تنها پرستاران و مشکلات آنها دیده نمی شود، بلکه سلامت مردم و دغدغه های آنها نیز در این بین نادیده گرفته می شود .

نصرتی خاطر نشان کرد: متاسفانه مشکلات مردم در حوزه سلامت به جایی رسیده است که در برخی موارد امنیت جانی و شغلی پرستاران را تهدید می کند به گونه ای که بارها شاهد ضرب و شتم پرستاران  و سوپروایزرها در مراکز درمانی از سوی بیماران و همراهان آنها بوده ایم واین مسئله به امری عادی تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha