سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 82134
سلامت نیوز : پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامینE و ویتامین‌‌های گروه B است. ویتامین E امروز به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می‌شود.سلنیوم و منیزیم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین‌منظور می‌توانید از ماسک جوانه‌گندم استفاده کنید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ همچنین کسانی که از یبوست، خستگی و بی حالی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می‌برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند. اگر می‌خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می‌خواهید چاق شوید، آن را 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید.در واقع جوانه‌ها موادغذایی هستند كه با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی‌ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین‌ها و املاح محسوب می‌شوند.در سنین مختلف، مردان بین 10 تا 30 درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین‌‌های B6، A، B12 و اسید فولیك و املاح كلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند.

اما در خصوص زنان باردار و خانم‌‌های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است. در سنین بالا به علت تحرك كمتر، نیاز بدن به انرژی كاسته شده، ولی درمقابل نیاز به ویتامین‌ها، املاح و پروتئین افزایش می‌یابد. با مصرف جوانه‌‌های مختلف می‌توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین‌‌های B را به بدن برسانید. توجه به این موضوع كه تامین ویتامین‌‌های C و E، بتاكاروتن و سلنیوم می‌تواند از اكسیداسیون چربی‌ها در بدن جلوگیری كند و نیز تأمین منیزیم می‌تواند فشار خون را كنترل نماید، نقش مهم جوانه‌ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه را بیشتر نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha