سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 82159

سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق گفت: بسیاری از مبتلایان به نارسایی مزمن قلبی از خستگی ساق پاها در حین انجام فعالیت‌های ورزشی و یا در حین راه رفتن شکایت دارند.

دکتر رسول عزیزپور در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه بیماران قلبی به علت خستگی عضلات پاها از انجام حرکات ورزشی ناتوان هستند، گفت: نارسایی قلبی باعث ضعف و تنگی نفس می‌شود و این مشکلات می‌تواند موجب کاهش ظرفیت حیاتی فرد در انجام فعالیت‌های روزانه مانند راه رفتن شود.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: ضعف عضلات ساق در فرد مبتلا به نارسایی قلبی ارتباط نزدیکی با شدت آن نارسایی دارد. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت‌های روزانه در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نه تنها به علت ابتلا به بیماری قلبی محدود می‌شود بلکه ضعف عضلات ساق هم در این بین نقش مهمی دارد.

این متخصص قلب و عروق گفت: در بررسی‌هایی که محققان بر روی بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلبی در پاسخ عضلات قلب، ریه و ساق به یک فعالیت ورزشی متوسط انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که آنزیم‌های عضلات ساق این بیماران نمی تواند بعد از شروع فعالیت بدنی تولید انرژی را تحت کنترل درآورد.

دکتر عزیزپور با اشاره به اینکه بسیاری از مبتلایان به نارسایی مزمن قلبی از خستگی ساق پاها در حین انجام فعالیت های ورزشی و یا در حین راه رفتن شاکی هستند، خاطرنشان کرد: این موضوع اجازه نمی‌دهد تا آنها افرادی فعال باشند. این خستگی می تواند به علت دسترسی ناکافی این عضلات به اکسیژن باشد. ناکافی بودن اکسیژن عضلات پاها می تواند موجب یک احساس سوزش در عضلات در حین فعالیت بدنی شود.

وی گفت: با گرم کردن بدن که عضلات را آماده ورزش می کند، می توان اکسیژن را به طرف آن عضلات هدایت کرد تا آنها بتوانند آماده انجام فعالیت شوند.

دکتر عزیزپور در پایان یادآور شد: ورزش اثرات مفیدی در سلامت بیماران قلبی دارد. با گرم کردن تدریجی عضلات ساق پا، بیماران قلبی می توانند ورزش را راحت تر و مداوم تر انجام دهند و از آن سود برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha