سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 82161

سلامت نیوز : پزشکان در بررسی‌های جدید خود اظهار داشتند : کاهش سطح «یون کلرید» در خون یکی از عوامل موثر در افزایش خطر مرگ در افراد مبتلا به فشارخون بالا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان بر اساس مطالعات پیشین، سدیم موجود در نمک را عامل خطرزای اصلی برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا می‌دانستند اما در مطالعه جدید آشکار شده است که جزء دیگر نمک که یون کلرید است و در ترکیب با سدیم، کلرید سدیم یا همان نمک را تولید می‌کند نیز می‌تواند نقش قابل مهمی در سلامت بدن ایفا کند.

بررسی گروهی از پزشکان دانشگاه گلاسگو حاکی از آن است که پایین بودن سطح کلرید خون می‌توانند به اندازه افزایش میزان سدیم، خطر مرگ را در مبتلایان به فشارخون بالا افزایش دهد.

به گفته متخصصان در این مطالعه تاکنون در مورد تاثیر یون کلرید بر بیماری فشارخون بالا تحقیقات جامعی صورت نگرفته است.

پزشکان در یک دوره 35 ساله روی 13 هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا مطالعه کرده و با بررسی اطلاعات پزشکی آنان دریافتند که کاهش میزان یون کلرید با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و در نتیجه خطر مرگ ناشی از این بیماری‌ها ارتباط دارد.

«ساندوش پادمانابهان» از متخصصان دانشگاه گلاسگو گفت: هنوز برای یک نتیجه‌گیری قطعی درباره ربط دادن این یافته با مصرف نمک و نوع رژیم غذایی زود است و باید برای یافتن اطلاعات دقیق‌تر درباره ارتباط کلرید با سلامت بررسی‌های بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha