سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 82167

برخلاف تصور عامه جرم گوش نوعی کثیفی در گوش نیست و این ترشحات یک مسئله کاملا طبیعی در بدن است .

گوش پاکن ممنوع!
سلامت نیوز : برخلاف تصور عامه جرم گوش نوعی کثیفی در گوش نیست و این ترشحات یک مسئله کاملا فیزیولوژیک و طبیعی در بدن است و نباید با گوش پاکن برای درآوردن این جرم ها به جان گوش ها افتاد و سلامت آنها را به مخاطره انداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ جلوگیری از ورود آب و عفونت به داخل مجرای گوش، خاصیت تمیز کنندگی، ضد باکتری و لغزنده کردن گوش از جمله وظایف جرم گوش است و نباید آن را تنها به صرف وجود داشتن در کانال گوش با توسل به هر وسیله ای از جمله گوش پاکن، خارج کرد.

 گوش پاک کن ها بیشتر از آنکه به گوش ما خدمت کنند، خیانت می کنند. آنها جرمی را که خودش به طور طبیعی از گوش خارج می شود، با فشار به داخل گوش بر می گردانند و کانال شنوایی را کم کم مسدود می کنند.

خطر عفونت، خطر پارگی پرده گوش و کاهش شنوایی از شایع ترین خطرات استفاده از گوش پاکن ها است اما نگویید با توجه به حرف های بالا، گوش پاک کن به هیچ دردی نمی خورد. می شود گفت که قطعا به درد تمیز کردن گوش نمی خورد ولی بالاخره کاربردهای دیگری دارد، مثلا می تواند ابزاری باشد برای مالیدن برخی داروها به داخل گوش، البته با توصیه  و تجویز پزشک.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha