سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱

سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود اعلام کرد که آفریقا بالاترین نرخ تصادفات جاده‌ای مرگبار را در سراسر جهان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت آمده است: طبق آخرین بررسی‌ها خطر مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای در منطقه آفریقا بیش از هر منطقه دیگری در جهان است به طوری که در این قاره از هر 100 هزار نفر 24.1 نفر در معرض خطر مرگ ناشی از سوانح رانندگی هستند.

در این گزارش همچنین تاکید شد: جراحت‌های ناشی از سوانح جاده‌ای هشتمین علت مرگ در جهان هستند.

هر سال حدود 1.24 میلیون نفر در جهان جان خود را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند که هزینه مقابله با پیامد‌های این حوادث به میلیاردها دلار می‌رسد.

همچنین پیش‌بینی‌های فعلی از نرخ سوانح رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن نشان می‌دهد که تا سال 2030 میلادی سوانح رانندگی به پنجمین علت مرگ مردم جهان تبدیل خواهد شد.

با افزایش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در جهان مقامات کشورها و برخی سازمان‌های بین‌المللی اقدام به اتخاذ راهکارهایی برای کاهش تلفات کرده‌اند.

در این بین 88 کشور جهان که در مجموع حدود 1.6 میلیارد نفر از مردم جهان را در خود جای داده‌اند موفق شدند که نرخ مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی را بین سال‌های 2007 و 2010 میلادی کاهش دهند.

این آمار نشان از این دارد که در صورت اتخاذ اقدامات مناسب می‌توان جان بیشتری از مردم را در برابر این قبیل از حوادث مرگبار حفظ کرد.

همچنین بررسی آمارها در این بازه زمانی نشان می‌هد که از سوی دیگر در 87 کشور جهان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای افزایش یافته است.

علاوه بر این، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در کشورهای با درآمد متوسط به ویژه در کشورهای آفریقایی اتفاق می‌افتد به این ترتیب که طبق آمار 80 درصد قربانیان سوانح جاده‌ای مربوط به کشورهای با درآمد متوسط هستند که 72 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند اما تنها صاحب 52 درصد از خودروهای ثبت شده جهان هستند.

در این گزارش تاکید شده است مردان جوان بیش از سه چهارم قربانیان سوانح رانندگی را تشکیل می‌دهند.

بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت همچنین آشکار ساخت کشورهایی از جمله استرالیا، کانادا، فرانسه، هلند، سوئد و انگلیس از طریق اتخاذ تصمیمات چندبخشی و هماهنگ موفق شده‌اند قربانیان حوادث رانندگی را کاهش دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha