سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید نشان داد کودکانی که به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند در سنین نوجوانی نسبت به سایر همسالان خود، بیشتر تمایل به خودکشی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مطالعه روی بیش از 1200 نوجوان در ایالت «مینه سوتا» آمریکا آشکار ساخت نوجوانانی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند چهار برابر بیشتر احتمال دارد دست به خودکشی بزنند.

بر اساس این گزارش، بیش از هشت درصد دختران و پنج درصد پسران که به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند، دست به خودکشی می‌زنند در حالی که این آمار در کودکان دیگر کمتر از دو درصد اعلام شده است.

«مارگارت کییز»، محقق ارشد این مطالعه گفت: والدین و پزشکان باید نسبت به افزایش خطر خودکشی در میان نوجوانانی که به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند، مطلع باشند زیرا این نوجوانان معمولا فاکتورهای دیگر خودکشی نظیر سوء‌مصرف مواد و مشکلات بیشتر در مدرسه را نیز دارند.

به گفته پزشکان، کودکانی که فرزندخوانده هستند، بیشتر به مشکلات روانی از جمله اختلالات استرسی و افسردگی مبتلا می‌شوند.

متخصصان روانپزشکی همچنین تاکید دارند که دوران نوجوانی پرخطرترین دوره برای گرایش به خودکشی است و شواهد حاکی از این است که این خطر در نوجوانانی که به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند، نسبتا بالاتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد در پسرانی که اقدام به خودکشی می‌کنند احتمال این که این اقدام منتهی به مرگ شود 10 برابر بیشتر است زیرا آنها از ابزارهای کشنده‌تری استفاده می‌کنند اما تعداد موارد اقدام به خودکشی در دختران 10 برابر بیش از پسران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha