رییس موسسه پژوهشگران طب و توسعه بهداشت در تهران گفت: مصرف سیگار و اعتیاد والدین، افزایش اختلال بیش فعالی و كم توجهی كودكان را درپی دارد.

دكتر شروین آثاری افزود: مطالعات پژوهشگران این موسسه بر روی یك هزار خانواده كودكان دبستانی نشان می‌دهد مصرف سیگار و اعتیاد به مواد مخدر، سابقه مراجعه به روانپزشك و غیبت طولانی والدین از خانه سبب بروز علایم اختلال بیش فعالی و كم توجهی در كودكان دبستانی می‌شود.

وی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بااشاره به‌اینكه این مطالعات اخیرا باهمكاری دانشگاه علوم پزشكی شهركرد انجام گرفت، گفت: دراین مطالعه از پرسش نامه‌های استاندارد اختلال بیش فعالی و كم توجهی استفاده شده است.

رییس موسسه پژوهشگران طب وتوسعه بهداشت در تهران ادامه داد: اختلال بیش فعالی و كم توجهی شایع‌ترین اختلال روانپزشكی در كودكان دبستانی بوده كه میزان شیوع آن در كشور پنج تا ‪ ۱۰‬درصد گزارش شده است.

آثاری یادآور شد: میزان شیوع این اختلال در برخی جوامع تا حدود ‪ ۲۰‬درصد نیز گزارش شده است.

وی گفت: براساس این مطالعه رفتارهای والدین به صورت كاهش مصرف سیگار، عدم اعتیاد به مواد مخدر و افزایش ثبات شغلی در كاهش شیوع این اختلال در كودكان موثر است.

آثاری خاطرنشان كرد: طبق این مطالعه، حداكثر توجه پزشكان برای تشخیص اختلال بیش فعالی و كم توجهی در كودكان باید به خانواده‌های دچار مشكلات مذكور معطوف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha