چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 82241
 سلامت نیوز : بهرام عین اللهی با بیان این مطلب افزود: دستیاران حتی در ایام تعطیل نیز به ارایه خدمت به مردم می پردازند و به شما دستیاران که بعد از یک ماراتن چند ساله توفیق یافتید به درجه تخصص و فوق تخصص برسید که به شما و به ویژه خانواده های شما تبریک می گویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: آزمون دانشنامه تخصصی امسال در 25 رشته و فوق تخصصی در 24 رشته برگزار شد. در آزمون تخصصی 2529 نفر در مرحله کتبی و 2058 نفر در شفاهی شرکت داشتند که از این تعداد 98 نفر در مرحله کتی غایب بودند و 396 نفر نیز فقط در شفاهی ثبت نام کرده بودند. در مرحله کتبی 1664 نفر شرکت داشتند و 98 نفر غایب بودند و در کل 66 درصد دواطلبان تخصصی در مرحله کتبی قبول شدند و 34 درصد مردود شدند.

وی در ادامه گفت: در آزمون آسکی تخصصی نیز 2032 نفر شرکت داشتند که 1558 نفر قبول شدند و 77 درصد قبول شفاهی و 23 درصد مردودی داشتیم.

دکتر عین اللهی با اشاره به نتایج آزمون دانشنامه فوق تخصصی گفت: در آزمون فوق تخصصی نیز 261 نفر در مرحله کتبی و 236 نفر در مرحله شفاهی شرکت داشتند که از این تعداد در مرحله کتبی 214 نفر قبول و 47 نفر مردود و چهار نفر غایب بودند و بطور کلی 82 درصد قبولی و 18 درصد مردودی داشتیم.

وی افزود: در آزمون شفاهی فوق تخصصی نیز 236 نفر شرکت داشتند که 205نفر قبول و 30 نفر مردود داشتیم بنابراین 87 درصد قبول و 13 درصد مردود شدند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به رعایت حداکثر موارد امنیتی و علمی در آزمونها به ارایه گزارشی اجمالی از روند برگزاری آزمون امسال از جمله جلسات هماهنگی دبیران بورد تخصص و فوق تخصص، برگزاری انتخابات برای تعیین دبیران بورد، مراسم افتتاحیه ، بازدید مقام وزارت از مراحل طراحی سوال و محل برگزاری آزمون پرداخت و از تمامی دست اندرکاران اجرای آزمون ، ریاست دانشگاه و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، همکاران معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد این زحمات مورد قبول خداوند قرار گرفته و همگی بتوانیم درجهت آرمانهای امام راحل و انقلاب گام برداریم.

در طبابت منفعت جامعه را به منافع خود ترجیح دهید

براساس این گزارش دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز ضمن تبریک به برگزیدگان این آزمونها و خانواده ها و اساتید آنان اظهار داشت: برای اساتید در تمام سالهایی که به تدریس و تربیت شاگرد مشغولند هیچ خوشحالی بالاتر از فارغ التحصیل شدن شاگردانشان با سربلندی و

سرافرازی وجود ندارد. اما به خاطر داشته باشید که در پزشکی و طبابت هرگز فارغ التحصیل نمی شویم و صرفا مقطعی را به پایان می رسانیم .

وی با اشاره به این که در علم فارغ التحصیلی معنا ندارد و تحصیل علم در حوزه پزشکی برای طبابت بهتر نیازمند تحقیقات و تلاش بسیار و مطالعه مداوم است، افزود: برگزیدگانی که در این آزمونها رتبه های برتر را کسب کردند باید بدانند که بعنوان الگوهای طبابت برای گروههای دیگر به حساب خواهند آمد بنابراین مسوولیتی که این افراد برعهده دارند بیش از سایر افراد است. پس توصیه می کنم که در طبابت خود منفعت جامعه را به منافع خود ترجیح دهید و بدانید که خداوند متعال حتما نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه خطاب به برگزیدگان گفت: مبادا به بیمار بعنوان کسی نگاه کنید که برطرف کننده نیازهای مادی شماست بلکه نگاهتان به بیمار بعنوان فرد دردمندی باشد که نیاز به یاری شما دارد و رفع نیاز وی باعث رسیدن به درجه قرب الهی می شود . در این صورت مطمئن باشید که خداوند از دریچه های مختلف نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

ابوالقاسمی با اشاره به قرین بودن حکمت و طبابت در تاریخ کشورمان گفت: در تاریخ پیشینیان ما حکمت و طبابت در هم آمیخته بوده است چنان که در اشعار شعرای مختلف از جمله مولوی نیز این امر مشهود است. در طبابت خود نباید فقط بیماری را در نظر بگیریم بلکه باید بیمار محور باشیم و به جای درمان صرف (treatment) مدیریت بیماری را در نظر بگیریم که برای این منظور باید به معنای واقعی مدیریت پیشگیری و درمان را بیاموزیم.

وی خطاب به پذیرفته شدگان تاکید کرد: همواره ارتباط خود را با اساتید حفظ کنید زیرا اساتید چراغی برای راهنمایی شما هستند و همواره از تماس شما خوشنود می شوند. بخاطر داشته باشید که اساتید باید مورد تکریم و احترام و مشورت قرار گیرند. بنابراین این ارتباط را حفظ کنید که از این طریق کمکهای بسیاری دریافت خواهید کرد.

رئیس دانشگاه در ادامه به پذیرفته شدگان هشدار داد که مبادا دچار کبر و غرور شوند که سبب انحراف آنان خواهد شد و بر نهادینه کردن اخلاق حرفه ای، ارتباط با بیمار ، صحبت کردن با بیمار و توضیح پروسه درمان از جمله سایر توصیه های وی برای افزایش رضایتمندی بیماران بود.

رئیس دانشگاه در خاتمه سخنان خود با اشاره اجمالی به روند برگزاری آزمون از زحمات همکاران معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و تمامی دست اندرکاران برگزاری این آزمونها قدردانی کرد.

براساس این گزارش؛ در پایان این مراسم با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر عین اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه ، دکتر سیم فروش استاد پیشکسوت دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از نفرات برتر شصتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha