سلامت نیوز : نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت تالاب شادگان را تشریح کرد.

عبدالله تمیمی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: خشکسالی سال های اخیر و صدور بیش از حد مجوز و برداشت بی رویه آب سبب کاهش آب تالاب شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان تصریح کرد: این امر در دستور کار قرار گرفته و به تازگی آغاز شده است.
 
وی ضمن ابراز امیدواری از اجرای طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از پروژه ‌ها برای تامین آب تالاب شادگان است که در آن آب از طریق کانال به سمت تالاب منتقل خواهد شد.
 
نماینده مردم شادگان با بیان اینکه تالاب شادگان به یک میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد، تصریح کرد: با توجه به کم آبی تالاب شادگان با پیگیری هایی که از ارگان های مریوطه شده است قرار شد تا حق آبه شادگان را از کارون دریافت شود.
 
تمیمی با اشاره به انتقال آب کارون از طریق کانال به تالاب شادگان یادآور شد: در صورتی که مشکل فنی و معارض نداشته باشد این طرح تا پایان ساا اجرایی می شود.
 
در سال ‌گذشته توسط رییس سازمان محیط زیست کشور دولت دهم اعتباری به مبلغ 3 میلیارد تومان به پروژه‌های تالاب شادگان اختصاص یافت که بخشی از اعتبار صرف طرح انتقال آب کارون به شادگان خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha