چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 82250
سلامت نیوز : دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: نسبت به سال ۹۰ ما ۲۰ درصد افزایش تعداد عمل جراحی در زمینه هیپ و ۲۵ درصد نیز در زمینه جراحی زانو داشته‌ایم که تمامی این عمل‌های جراحی به دلیل افزایش امید به زندگی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ غلامعلی عکاشه دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران در نشست خبری بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: امید به زندگی افزایش سن افراد را در پی داشته است که به علت افزایش سن، مفاصل نیز تخریب شده و بدین جهت آمار جراحی ارتوپدی بالا رفته است چرا که ما با فرسایش مفاصل در سنین بالا مواجه‌ایم.

وی تخریب مفاصل و بازسازی آنها از طریق تعویض مفاصل را از عمده‌ترین اعمال جراحی ارتوپدی در ایران دانست و افزود: نسبت به سال 90 ما 20 درصد افزایش تعداد عمل جراحی در زمینه هیپ و 25 درصد نیز در زمینه جراحی زانو داشته‌ایم که تمامی این عملهای جراحی به دلیل افزایش امید به زندگی بوده است.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران به کمردرد اشاره داشت و افزود: 99 درصد مردم دنیا از عارضه کمردرد رنج برده و به آن مبتلا می‌شوند در حالی که تنها یک درصد از این کمرددها نیاز به عمل جراحی دارد.

وی به پیشرفت‌های ارتوپدی اشاره داشت و افزود: به دلیل پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت ارتوپدی نیز روز به روز بیشتر شده و جایگزینی مفاصل به گونه‌ای به پیش می‌رود که بتواند جوابگوی زندگی افراد باشد.

عکاشه ادامه داد: اگر علم ارتوپدی در جهان اینگونه پیش رود به جایی خواهیم رسید که مفاصل فرسوده با وسایل مکانیکی و صنعتی جایگزین می‌شوند و کاربرد بالایی برای انسان خواهند داشت.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران به جایگاه ارتوپدی در ایران اشاره داشت و افزود: علیرغم تحریم‌ها که روی عدد قیمتی تاثیر گذاشته است، علم ما در مورد وسایل ارتوپدی متوقف نشده و ما پیشرفت‌های قابل توجهی نیز داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha