سلامت نیوز : رسول دیناروند امروز در حاشیه افتتاح همایش مکمل های غذایی و دارویی در هتل المپیک در جمع خبرنگاران گفت: آمار دقیقی از میزان مصرف و توزیع داروهای قاچاق و تقلبی و از جمله مواد دوپینگی در کشور نداریم زیرا این اقلام بیشتر در مراکز غیر مجاز و باشگاههای ورزشی توزیع می‌شوند که تحت نظارت وزارت بهداشت نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: باید دستگاههای نظارتی و از جمله مراقبتهای مرزی و گمرکی برای کاهش ورود این اقلام به کشور قوی تر شوند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت ادامه داد: در زمان حاضر ۲۰ شرکت داخلی مجوز تولید بیش از ۸۰۰ ممکل غذایی و دارویی را در اختیار دارند ضمن اینکه مجوز واردات بیش از هزار مکمل از طرف وزارت بهداشت صادر شده است اما لزوماً همه این اقلام در بازار نیستند، تعدادی از آنها نتوانسته‌اند در رقابتهای تجاری دوام بیاورند و از بازار حذف شده اند.

دیناروند ادامه داد: ۸ سال پیش که من مسئولیت معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را قبول کردم، وضعیت داروها و مکمل های قاچاق در بازار بسیار اسف بار بود اما امروز وضعیت مانند آن زمان نیست و در شبکه رسمی و داروخانه‌های کشور اقلام قاچاق کمتر دیده می‌شوند.

وی گفت: بیشتر اقلام قاچاق و تقلبی که در بازار غیر رسمی وجود دارند، مواد مخدر یا داروهای مربوط به سقط جنین یا اقلام دوپینگی هستند که نمی‌توانیم به این اقلام مجوز رسمی بدهیم بنابراین راه حل کنترل آنها، فرهنگ سازی برای کاهش مصرف و افزایش نظارتهای مرزی و گمرکی است.

وی همچنین از ایجاد یک اداره کل ویژه برای نظارت بر فرآوره های طبیعی و مکمل‌ها در سازمان غذا و دارو برای نظارت و برنامه ریزی دقیق تر در این حوزه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha