سلامت نیوز : رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، با اشاره به آغاز انجام پیوند قلب در این بیمارستان از سال گذشته گفت: پیشرفت‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما یک سری مشکلات مالی وجود دارد که در صورت ارائه مجوز مرکز پیوند قلب از سوی وزارت بهداشت بخشی از این مشکلات مالی حل خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد عباسی تشنیزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال گذشته و با آغاز عملیات انجام پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) تاکنون چهار پیوند قلب در این بیمارستان انجام شده که با موفقیت همراه بوده است.

وی افزود: بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضا (ع) در نیمه شرقی کشور پیچیده ترین اعمال جراحی قلب را انجام می‌دهد،‌ از جمله این جراحی‌ها بیماریهای مادرزادی قلبی است که از پیچیدگی خاصی برخوردارند. به جرات می‌توان گفت در نیمه شرقی کشور بیمارستان امام رضا(ع) تنها بیمارستانی است که این اعمال را انجام می دهد. در مجموع بیش از 90 تا 95 درصد بیماریهای قلبی در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد.

وی درباره پیوند قلب در این بیمارستان گفت: با وجود آن که حدود دو سال است پیوند قلب در این بیمارستان آغاز شده اما پیشرفت‌ها بسیار خوب بوده تنها یک سری مشکلات مالی وجود دارد که اگر برطرف شود شاهد کارهای پیشرفته تر بیشتری خواهیم بود. در صورتی که وزارت بهداشت مجوز مرکز پیوند قلب را به این بیمارستان ارائه دهد با کمکی که از این محل صورت می‌گیرد، بخشی از مشکلات مالی برطرف خواهد شد.

عباسی تشنیزی همچنین درباره هزینه‌های پیوند قلب نیز گفت: سال گذشته هزینه انجام این اعمال پیوندی حدود 60 میلیون تومان بود که دو بیمار به صورت رایگان تحت عمل پیوند قرار گرفتند. اما با افزایش نرخ ارز هزینه تمام شده این اعمال پیوندی نیز به حدود 90 میلیون تومان افزایش یافت و داروها نیز گران شد. به همین دلیل اکنون در این زمینه از بیمار حدود 10 میلیون تومان دریافت می‌شود و مابقی هزینه‌ها را بیمارستان پرداخت می‌کند.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) همچنین گفت: اعمال جراحی قلب در این بیمارستان با هزینه‌های بسیار پایین انجام می شود، به عنوان مثال یک عمل کرونر هزینه‌ای حدود یک میلیون و 500 هزار تومان به دنبال خواهد داشت. در حالی که هزینه تمام شده این اعمال جراحی 20 تا 30 میلیون تومان محاسبه می‌شود. در مجموع هزینه اعمال گران نیست، داروها گران شده است.

وی همچنین گفت: با توجه به امکانات، تجهیزات و هزینه‌های پایین اعمال جراحی در بیمارستان امام رضا(ع) از استانهای دیگر نظیر گرگان، سیستان و بلوچستان و ... نیز بیمار به این بیمارستان مراجعه می‌کند. همچنین از کشورهای اطراف نیز نظیر تاجیکستان، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی اعمال جراحی در این بیمارستان زیاد است.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) همچنین به اقدامات انجام شده برای انجام اعمال پیوند ریه در این بیمارستان نیز گفت:‌ پیوند ریه نیز در این بیمارستان در شرف انجام است و در نخستین فرصت انجام خواهد شد. امکان علمی این اعمال نیز فراهم شده و در صورتی که دهنده مناسب وجود داشته باشد پیوند ریه نیز در این بیمارستان انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha