چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 82273

سلامت نیوز : مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اعلام اینکه 20 درصد ایرانیان رژیم غذایی متعادل دارند، عنوان کرد: اما حدود 30 تا 40 درصد از مردم دچار کمبودهای مواد مغذی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید علی کشاورز در اولین همایش بین‌المللی مکمل‌های غذایی، رژیمی و دارویی افق 1404 با بیان اینکه معتقدیم هر فردی باید با یک رژیم غذایی متعادل نیاز بدن خود را تامین کند، اظهار کرد: اما گاهی مصرف غذا به تنهایی برای تامین مواد مغذی و انرژی بدن کافی نیست. به عنوان مثال در برخی گروه‌های خاص چون زنان باردار، کودکان در سن رشد، سالمندان و ورزشکاران نیاز به استفاده از انواع مکمل‌های غذایی وجود دارد و مصرف آن غیرطبیعی نیست.

وی ادامه داد: گاهی مسائلی چون بروز سوء تغذیه باعث می‌شود افراد نتوانند به میزان کافی مواد مغذی دریافت کنند.

20 درصد ایرانیان رژیم غذایی متعادل دارند

دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی مکمل‌های غذایی، رژیمی و دارویی افق 1404 با اشاره به اینکه 20 درصد ایرانیان رژیم غذایی متعادل دارند، اظهار کرد: اما حدود 30 تا 40 درصد دیگر دچار کمبودهای مواد مغذی چون پروتئین هستند و 30 تا 40 درصد دیگر اگر کمبودی ندارند، به علت این است که انرژی مازاد دریافت می‌کنند.

کشاورز بر ضرورت مصرف مکمل‌های غذایی در موارد بروز سوء تغذیه‌ها تاکید کرد و گفت: 40 درصد مردم جهان و نیمی از جمعیت کشورهای پیشرفته روزانه از مکمل‌های تغذیه‌ای استفاده می‌کنند. هر چند رعایت رژیم غذایی متعادل و کامل از ارکان سلامتی است، اما اگر این امکان فراهم نشد، دریافت مکمل برای جبران کمبودها ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه فرآورده‌هایی که به عنوان مکمل‌های رژیم غذایی در نظر گرفته می‌شوند، حاوی یک یا چند ماده غذایی نظیر پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند، اظهار کرد: مکمل‌های غذایی متفاوت از داروها است، اما از آنجا که مکمل و دارو هر دو برای تاثیر در ساختارها و عملکرد بدن در نظر گرفته شده‌اند، هر دو قبل از ورود به بازار، مورد آزمایشات کامل قرار می‌گیرند.

مکمل‌های ورزشی، پرمصرف‌ترین مکمل‌های کشور

مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اعلام اینکه تقریبا 7000 داروخانه در ایران فعال هستند که همه آنها انواع مکمل‌ها را برای مصرف‌کنندگان تامین می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر بالاترین رقم مصرف مکمل‌ها در کشور به مکمل‌های ورزشی و پس از آن به مکمل‌های تقویت استخوان‌ها مربوط می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha