چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 82285

مردم توانایی پرداخت هزینه‌های بعضاً تا ۳۰ میلیون تومانی جراحی‌های ارتوپدی را ندارند. بیمه‌ها باید طبق تعرفه‌ها رز به بیماران پرداخت داشته باشند.

قیمت تجهیزات پزشکی در مدت کوتاهی سه برابر شده است
سلامت نیوز : فوق تخصص آندوسکوپی جراحی شاه و زانو، و دبیر بیست و یکمین کنگره جراحی ارتوپدی گفت: «مردم توانایی پرداخت هزینه‌های بعضاً تا ۳۰ میلیون تومانی جراحی‌های ارتوپدی را ندارند. بیمه‌ها باید طبق تعرفه‌ها رز به بیماران پرداخت داشته باشند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا نیوز ؛ دکتر حمید رضا اصلانی، فوق تخصص آندوسکوپی جراحی شاه و زانو، در نشست خبری بیست و یکمین کنگره جامعه جراحان ارتوپدی گفت: «در این کنگره شش گروه فوق تخصصی در رشته‌های جراحی مفصل ران، زانو، شانه و دست در سه سالن به صورت همزمان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.»

وی افزود: «در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، علاوه بر گروه‌های ذکر شده، متخصصین جراحی نیز در فیلدهای مرتبط با خود جلساتی را برگزار خواهند کرد. سعی در این بوده است تا اکثریت این فیلد‌ها در ارتباط با چالش‌های حوزه ارتوپدی و جراحی ارتوپدی باشد.»

به گفته این متخصص آندوسکوپی شانه و زانو، مهم‌ترین این مسائل عبارتند از، تعویض مفصل زانو، عوارض احتمالی بعد از تعویض و راه‌های برطرف کردن آن و عمده تری مشکل در ارتوپدی کودکان یعنی صافی کف پا.
دبیر ۲۱ کنگره جراحی ارتوپدی ادامه داد: «اگر بخواهیم دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، مهم‌ترین چالش‌های حوزه جراحی ارتوپدی، شامل جراحی ستون فقرات به شیوه‌های کم تهاجمی، تجهیزات جدید حوزه جراحی ارتوپدی، مواردی که بیمار در آن در جراحی اول دچار عوارض شده است، عفونت‌ها، کمر در و هرگونه دفورمگی اندام تحتانی است.»

دکتر اصلانی در ادامه ضمن ابراز رضایت از وضعیت مقاله‌ها ارسال شده به دبیر خانه کنگره ادامه داد: «تا کنون حدود ۱۳۰ مقاله از کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، فرانسه، دوبی و استرالیا دریافت شده است. از این تعداد حدود ۵۰ مقاله به شل سخنرانی و ۷۰ مقاله به شکل پوس‌تر و در حاشیه کنگره ارائه خواهد شد.»

وی ادامه داد: «در کنگره امسال تصمیم داریم تا برای تشویق شرکت کنندگان از پوستر‌ها و سخنرانی‌ها بر‌تر برای افزایش آمار مقالات در سال آینده تقدیر و تشکر به عمل بیاوریم.»

این متخصص، در ادامه بحث‌های کنگره به توضیح پیرامون یکی از چالش‌های حوزه ارتوپدی پرداخت و ادامه داد: «بسیاری از بیماران نیازمند به جراحی‌های ارتوپدی، به علت قیمت‌های بسیار بالا در این جراحی‌ها که‌گاه به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد، توانایی پرداخت هزینه جراحی حتی در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی را نیز ندارند. در چند سال گذشته هزینه تجهیزات به سه برابر افزایش پیدا کره است.»

وی افزود: «یکی از علل اصلی این ماجرا به روز نبودن تعرفه با احتساب نرخ ارز است. بیمه در حال حاضر تنها حدود ۷۰ تا ۸۰ قیمت‌های چندین سال پیش را پرداخت می‌کند. نمی‌توان گفت تحریم تنها دلیل بروز چنین تورمی در قیمت بوده است، اما بی‌تأثیر هم نبوده. مسئله تحریم باعث گران شدن تجهیزات شده اما کار ارتوپدی را مختل نکرده است.»

دکتر اصلانی در ادامه، محصولات تولید داخل در حوزه ارتوپدی را در شرایطی قابل جایگزین با نمونه خارجی دانست که این تجهیزات بتوانند خود را با استاندارد‌های جهانی در این زمینه وفق بدهند.»

بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه ۹۲ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha