اگر به مدت بیش از دو ماه دچار علائمی از قبیل خواب آلودگی، بی حالی، بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، خونریزی و زردی شدید باید از لحاظ سلامت كبد مورد بررسی قرار بگیرید.

دكتر فرید رحمانی متخصص گوارش و كبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه هپاتیت C شایع ترین علت اختلال مزمن كبد به شمار می رود و تعداد وسیعی از بیمارانی كه دچار علائم مذكور هستند، به نوعی حامل این ویروس به شمار می روند.
وی وجود ورم در هریك از اندام ها، خصوصاً پاها و دور چشم را یك علامت هشدار دهنده اختلال كبدی دانست و گفت: اگر فردی جزو یكی از گروه های پر خطر، معتادان تزریقی، كادر پزشكی، بیماران دیالیزی و یا افرادی كه دائماً نیاز به انتقال خون دارند باشد ،حین مواجه با ورم اندام ها باید در نخستین فرصت برای بررسی وجود ویروس هپاتیت C مورد آزمایش قرار گیرند.
این متخصص گوارش، تب خفیف، احساس تنفر نسبت به سیگار در افراد سیگاری و سردرد مقطعی را نشانه وجود هپاتیت ویروسی عنوان كرد و یادآور شد: به دلیلی كه هنوز برای پزشكان شناخته نشده، ویروس هپاتیت C با سرعتی معادل دو برابر هپاتیت B در حال گسترش بوده و این در حالی است كه درمان این بیماری به مراتب سخت تر از عفونت با ویروس هپاتیت B است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha