سلامت نیوز : سیمای بیماری‌ها و نرخ مرگ‌ومیر در کشور در حال تغییر است و اگر نظام سلامت با شتاب حرکت نکند و برنامه‌های آتی خود را سامان ندهد، در سال‌های آینده، چالش‌های نگران‌کننده‌تری خواهد داشت. یکی از این مسایل، بیماری‌های قلبی و عروقی است که با سبک زندگی، کار و تغذیه مردم ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ مداخله در حل مشکلات حوزه سلامت در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی از اساس برنامه‌های راهبردی درازمدت کشور است و به همین دلیل به طراحی پروتکل‌های لازم برای پیشگیری از بروز این بیماری‌ها نیاز داریم. نکته مهم در زمینه بیماری‌های قلبی، عروقی و فشارخون این است که نزدیک به دوسوم افراد مبتلا به این بیماری‌ها از مشکل خود بی‌خبرند و این موضوع می‌تواند به بروز اختلالات و مشکلات جدی برای فرد، جامعه و در نهایت اقتصاد کشور منجر شود.

علاوه‌براین، پیش‌بینی می‌کنیم هشت‌میلیون‌نفر در ایران دیابت اثبات‌شده داشته باشند، ولی بخش مهمی از این گروه از آن بی‌خبرند. باید در این‌باره و نیز بیماری‌های قلبی و عروقی مساله بیماریابی و اصلاح الگوی زندگی و توجه و مداخلات دارویی لازم در نظر گرفته شود. در واقع فضای مراقبت‌های پیشگیرانه کشور نیاز به بازنگری دارد.

 علیرضا زالی . رییس سازمان نظام پزشکی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha