شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8233

در 20 سال اخیر در روسیه تعداد مصرف كنندگان سیگار 440 هزار نفر افزایش داشته است كه جوانان و زنان در درجه اول این افزایش قرار دارند، در این كشور حدود سه میلیون نوجوان به سمت سیگار كشیده شده اند.

به گزارش  سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری روسیه، مصرف دایمی و طولانی مدت سیگار منجر به پیری زودرس می شود و صدمات جدی به سلامت انسان وارد می كند.
بنابر این گزارش، میزان موارد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی كه علت آنها مصرف سیگار بوده در روسیه برای مردان 27 درصد و برای زنان دو درصد است. تغییرات پاتولوژی در ارگان های تنفسی كه بر اثر سیگار ایجاد می شوند منجر به ابتلا به بیماری های برونشیت مزمن و صدمات ریوی می گردد. همچنین در بین موارد مرگ ناشی از این عوارض بیماری ها 78 درصد را مردان سیگاری و 30 درصد را زنان سیگاری تشكیل می دهند. علاوه بر سیگار علت مرگ بر اثر سرطان ریه در 90 درصد موارد است. به طور متوسط هر فرد سیگاری به خاطر این عادت مضر سیگار كشیدن 10 تا 15 سال از عمر خود را از دست می دهد.
این گزارش حاكیست، طبق اطلاعات مركز موسوم به بلوخین آكادمی علوم پزشكی روسیه میزان مرگ و میر بر اثر امراض قلبی در خانواده ای كه یكی از همسران سیگار مصرف می كند 20 درصد بیشتر از خانواده های غیر سیگاری است. فرد سیگاری غیر فعال در گروه خطر بروز سكته قلبی قرار دارد. دود سیگار حاوی چهار هزار ماده شیمیایی است كه در بین آنها نیكوتین مسئول عادت كردن به این عادت مضر كشیدن سیگار است و باعث وابستگی فیزیكی به آن می شود. پس از نفوذ دود به ریه، نیكوتین بعداز هفت ثانیه به مغز راه می یابد. علاوه بر این دود سیگار سرطان زا است و یك سوم تمام موارد مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار بر اثر سرطان دهان، سرطان حنجره و نایژه ها صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha