پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: تصادفات زنجیره ای از ابتدای شهریورماه سال جاری بیش از 209 مصدوم برجای گذاشت.

آرزو دهقانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در 34 تصادف زنجیره ای (برخورد بیش از 3 اتومبیل) رخ داده طی 20 روز گذشته كه منجر به اعزام 81 آمبولانس و بیش از 160 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد. نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 209 نفر را جهت دریافت مراقبتهای تخصصی بیشتر به مراكز درمانی منتقل نمودند.

وی افزود: متوسط زمان رسیدن آمبولانس برای این نوع حوادث ترافیکی 8.8 دقیقه بوده است.

به گفته دهقانی، از مهمترین علل تصادفات زنجیره ای می توان به سرعت بالا، عدم رعایت فاصله ایمنی با خودروی جلویی، عدم تمرکز در حین رانندگی اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور ادامه داد: فاصله ایمن خودرو با خودروی جلویی باید حداقل 2 ثانیه و در شرایط بارانی 4 ثانیه باشد. می توان با در نظر گرفتن یک جسم ثابت در کنار جاده مانند سایه یک درخت فاصله خودرا را به ثانیه محاسبه کرد. برای اندازه‌گیری دو ثانیه می‌توان از شمارش یکهزار و یک، یکهزار و دو استفاده نمود. بعبارت دیگر خودرویی که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند باید حداقل ۵۵.۵ متر با ماشین جلویی فاصله داشته باشد. در شرایط پارک یا ترافیک سنگین هم راننده اتومبیل پشتی باید به اندازه ای با ماشین جلویی فاصله داشته باشد که براحتی بتواند کف چرخهای عقب آن را ببیند. این فاصله در عمل حدود ۲.۵-۱.۵ متر است.

وی گفت: از هموطنان عزیز در خواست می گردد،‌ مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری نمایند. در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره 115 ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایند و از ازدحام در محل حادثه خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha