رییس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود گفت: تغییر عادات غذایی و آموزش برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری دیابت درجامعه ضروری است.

دكتر "محمد شریعتی" روز شنبه درهمایش دیابت دردانشكده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشكی شاهرود در گفتگو با ایرنا افزود : مصرف غذاهای پرچرب و شیرینی ، افراد را مستعد ابتلا به دیابت و حمله‌های قلبی و مغزی می‌كند.

وی اظهارداشت باید عادات غذایی مردم به جای غذاهای آماده به سبزیجات و میوه سوق داده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود از دیابت به عنوان مادر بیماریها یاد كرد و گفت كه بیماری دیابت درصورتی كه كنترل نشود به تمامی سیستم‌های بدن آسیب می‌رساند.

وی افزود: با كنترل دیابت می‌توان از عوارض خطرناك این بیماری جلوگیری كرد.

او،بی تحركی و زندگی ماشینی را از دیگر عوامل ابتلاء به دیابت عنوان كرد و اظهار داشت باید ورزش، باتوجه به سن و مشاغل افراد در دستور كار افراد جامعه قرار گیرد.

شریعتی ، با اشاره به برنامه كشوری پیشگیری از دیابت گفت بااجرای این برنامه گام‌های بزرگی برای پیشگیری و اطلاع رسانی برداشته شد.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود نیزدراین همایش،تعداد افراد مستعد برای ابتلا به دیابت درشهرستان شاهرود را حدود ‪ ۱۰‬هزار نفر ذكر كرد.

دكتر جواد نوریان افزود:حدود یك هزارو ‪ ۷۰۰‬نیز ازبیماران دیابتی دراین شهرستان به صورت سرپاپی درمان شده‌اند.

وی افزود : ‪ ۵۵۰‬نفر از بیماران دیابتی دراین شهرستان به علت عوارض این بیماری در بیمارستان امام حسین (ع)داری پرونده هستند.

حدود پنج هزار نفر بیمار مبتلا به دیابت از نوع دوم درشهرستان شاهرود شناسایی شده‌اند.

همایش"دیابت " روزشنبه به مناسبت هفته دیابت باحضور تعدادی از كارشناسان ،متخصصان و بیماران دیابتی در سالن اجتماعات دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشكی شاهرود برگزارشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha