سلامت نیوز: فوق تخصص روماتولوژی گفت: در اکثر موارد ورم پای بدون درد، مربوط به تجمع مایع در اندام تحتانی است که علت این تجمع، بیماری‌های قلبی، کلیوی و کبدی است.
محمد مهدی امام در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ورم‌های پا علت‌های مختلفی دارد و معمولاً به دو دسته دردناک و بدون درد تقسیم‌ می‌شوند.

فوق تخصص روماتولوژی گفت: در اکثر موارد ورم پای بدون درد و ثانویه، مربوط به تجمع مایع در اندام تحتانی است که علت این تجمع، بیماری‌های قلبی، کلیوی و کبدی است.

وی افزود: البته بیماری‌های کبدی کمتر به تورم پا می‌انجامند و بیشتر تورم شکمی را باعث می‌شوند اما در موارد پیشرفته علاوه بر تورم شکمی، تورم پا را نیز باعث می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گاهی اوقات تورم پا ثانویه به اختلالات عروقی به خصوص واریس و لخته‌های خون اندام تحتانی مربوط می‌شود.

وی افزود: فرم دردناک تورم اندام تحتانی ثانویه به تورم مفاصل ایجاد می‌شود که معمولاً نیاز به اقدامات پزشکی از جنس مفصلی دارد و نیاز به مشاوره و معاینه پزشکی از نظر قلبی و کلیوی ندارند.

امام ادامه داد: گاهی اوقات مشکلات عروقی نیز منجر به تورم اندام تحتانی می‌شوند که با درد اندام تحتانی همراه است که باید زمینه‌های  قلبی، کلیوی، عروقی، کبدی و بیماری‌های مفصلی در فرد سنجیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha