جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

تحقیقات نشان می دهند زنانی كه در هفته به مدت 2 ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌كنند، در معرض خطر كمتری برای ابتلا به سكته مغزی هستند.

سلامت نیوز:‌ تحقیقات نشان می دهند زنانی كه در هفته به مدت 2 ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌كنند، در معرض خطر كمتری برای ابتلا به سكته مغزی هستند.

سكته مغزی یكی از بیماری‌های ناتوان‌كننده شایع در جوامع امروزی است.

پرفشاری خون، دیابت، بالا بودن چربی های خون، مصرف سیگار و چاقی از عوامل خطرساز در سکته مغزی به شمار می روند.

تحقیقات نشان می دهند زنانی كه در هفته به مدت 2 ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌كنند، در معرض خطر كمتری برای ابتلا به سكته مغزی هستند.

برای انجام این مطالعه 39 هزار و 315 زن 45 ساله و بالاتر آمریكایی به مدت 9 تا 11 سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد زنانی که به صورت مداوم و منظم پیاده روی به ویژه پیاده روی سریع می کردند، کمتر از سایرین دچار سکته مغزی می شوند.

بر اساس این مطالعه، زنانی كه به مدت 2 ساعت یا بیشتر در هفته پیاده‌روی می‌كردند، 30 درصد کمتر از زنان بی تحرک در معرض خطر سکته مغزی بودند. همچنین مشخص شد زنانی كه پیاده‌روی سریع داشتند، دارای كاهش خطر 37 درصدی بودند.

نکته جالب در این تحقیق این بود، در افرادی كه فعالیت‌های بدنی شدید داشتند، كاهشی در خطر بروز سكته مغزی مشاهده نشد. بر این اساس محققان معتقدند فعالیت بدنی متوسط مانند پیاده‌روی نسبتا سریع، می‌تواند باعث كاهش بروز سكته مغزی گردد.
منبع: سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha