جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 82377
سلامت نیوز: رژیم غذایی دوران بارداری بسیار متفاوت با سایر دوران ها است و مادران بایستی نكاتی لازم را برای افزایش سلامت خود به كار گیرند.

میترا زراتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مادران باردار بایستی در سه ماه دوم با توجه به شكلگیری اعضای بدن جنین از برخی گروه های غذایی بیشتر استفاده كنند.

وی افزود: در اوایل بارداری تقسیم سلولی و در اواخر بارداری افزایش حجم بافت های جنینی اتفاق می افتد كه بایستی مصرف شیر و لبنیات حداقل سه واحد در روز كه از نوع كم چرب باشد بایستی استفاده شود.

وی در ادامه گفت: در طول هفته حداقل بایستی دو بار گوشت ماهی استفاده شود.

وی عنوان كرد: در برنامه غذایی خانم های باردار بهتر است كنجد نیز استفاده شود چرا كه منبع غنی از كلسیم و امگا سه است كه بر ضریب هوشی فرزند بسیار تأثیرگذار است.

وی اذعان داشت: مادران باردار بایستی توجه داشته باشند كه مصرف چربی های جامد و حیوانی را در وعده های غذایی كاهش دهند و از روغن های مایع گیاهی به خصوص روغن كانولا كه سرشار از امگا سه است را در وعده های غذایی قرار دهند.

وی در خاتمه گفت: از دیگر مواد غذایی كه روی رشد جنین و سلامت آن بسیار تأثیرگذار است مصرف میوه و سبزی همچون هویج و زردآلو كه حاوی بتاكاروتن كه به ویتامین A تبدیل می گردد، استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha