شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 82406

این روزها براساس اعلام بانك اهدا و پیوند عضو در جهان نزدیك به یك میلیون و سیصد هزار نفر در لیست هستند و در سال گذشته حدود 130 هزار پیوند انجام شده است.

اعضای بدن شما چه قیمتی دارد؟
سلامت نیوز : تا به حال به فروش اعضای بدن خود فكر كرده‌اید؟ آیا می‌دانستید كه با فروش اعضای بدن خود می‌توانید به بخش عمده‌یی از آرزوهای خود برسید؟ این روزها براساس اعلام بانك اهدا و پیوند عضو در جهان نزدیك به یك میلیون و سیصد هزار نفر در لیست هستند و در سال گذشته حدود 130 هزار پیوند انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ؛ در امریكا رقمی حدودی كه برای طحال گذاشته‌اند نزدیك به 200هزار دلار است كه خیلی‌ها به این فكر می‌كنند كه این‌گونه می‌توانند به خانه رویایی خود بروند و راحت زندگی كنند. اما خب انسان بدون اعضای بدنش چگونه می‌تواند زندگی كند. براساس محاسبات مجله تایم در گزارشی قیمت كل بدن انسان نزدیك به 23 میلیون دلار می‌رسد. حالا قیمت‌های دیگر عضو‌های بدن انسان را برای شما در پایین می‌آوریم.

1- ستون فقرات

از این عضو بدن عموما در آزمون ایمپلنت‌های ارتوپدی توسط جراحان استفاده می‌شود. قیمت آن به ??? دلار می‌رسد. جالب است بدانید كه اگر كسی در امریكا اقدام به تاسیس شركتی برای فروش اعضای بدن برای مقاصد تحقیقاتی و آموزشی كند، هیچ‌كس دقیقا بررسی نمی‌كند كه آیا اعضای فروخته شده در این شركت قانونی تهیه شده‌اند یا خیر.

2- دست، ساعد و شانه

قیمت دست و ساعد به ??? و قیمت شانه به ??? دلار می‌رسد. ساعد و دست عموما درتمرین‌های جراحی برای آموزش به جراحانی كه قصد جراحی‌های سنگین دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیدا كردن این عضو معمولا راحت است. اگرچه پیدا كردن شانه نسبت به دست و ساعد دشوارتر است. چرا كه جدا كردن این عضو از بدن سخت‌تر است. این اعضا همچنین برای تحقیقات ارتوپدی و تمرین‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3- قلب

قلب و دیگر ارگان‌های درونی بدن عموما توسط جراحان برای مقاصد تمرینی و توسعه تكنیك‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت آن ??? دلار است. بانك اعضا كه توسط اداره كل دارو و غذای امریكا ایجاد شده، جراحان را مطمئن می‌كند كه عضوی كه به دست آنها رسیده از راه قانونی به دست آمده است.

4- قرنیه

هر جفت قرنیه نزدیك به شش هزار دلار قیمت دارد. این بافت شفاف در چشم اجازه می‌دهد تا انسان ببیند و بدون آن بینایی مفهومی ندارد. جراحت یا بیماری می‌تواند به تخریب قرنیه منجر شود.

5- كلیه

قیمت كلیه بین ??? تا ??? دلار است. جراحان معمولا از كلیه و دیگر ارگان‌های درونی بدن برای آموزش مهارت‌ها و توسعه تكنیك‌های جدید استفاده می‌كنند.

6- سر سالم و دست نخورده

قیمت این عضو حیاتی بدن به شش هزار دلار می‌رسد. سر معمولا توسط پزشكان تروما و جراحان پلاستیك برای تمرین تكنیك‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7- مغز

این عضو عمدتا توسط جراحان مغز و اعصاب برای تمرین روش‌های جدید حذف تومور و درمان صدمات مغزی استفاده می‌شود. قیمت آن ??? دلار است.

8- زانو

جراحان ارتوپدی از مفاصل زانو برای تمرین روش‌های جراحی كمتر تهاجمی استفاده می‌كنند. قیمت هر زانو ??? دلار است.

9- تاندون

تاندون‌ها عموما در جراحی‌های ارتوپدی برای جایگزینی تاندون یا استخوان‌های آسیب‌دیده توسط تروما، تومور یا دیگر وضعیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت هر تاندون به هزار دلار می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha