دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8242

مدیركل دفتر ایدز وزارت بهداشت گفت : رفتارهای جنسی پس از درمان اعتیاد در فرد افزایش می‌یابد

مدیركل دفتر ایدز وزارت بهداشت با بیان این كه پس از درمان اعتیاد، رفتارهای جنسی در فرد افزایش می‌یابد، هشدار داد: معتادان نباید پس از درمان رها شوند.

دكتر صداقت در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معتادان تزریقی را بزرگترین عامل گسترش ایدز در كشور خواند و گفت: به نظر می‌رسد با درمان اعتیاد، فرد و كاهش آسیب‌های اجتماعی، امكان بروز رفتارهای جنسی در وی افزایش یابد، بنابراین باید علاوه بر درمان، رفتار جنسی سالم را به معتادان آموزش دهیم تا بتوانند در موقعیت‌های حساس از خود محافظت كنند.

وی همچنین با بیان این كه معتادان تزریقی همواره در معرض ابتلا به ویروس ایدز هستند، افزود: از این رو اجرای طرح‌هایی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت در مورد ارائه آموزش و یا وسایل محافظتی ضروری در مراكز ترك اعتیاد، راهكاری مناسب برای جلوگیری از گسترش ایدز در جامعه به نظر می‌رسد.

مدیركل دفتر ایدز وزارت بهداشت به ارائه سرنگ و كاندوم رایگان به معتادان اشاره كرد و گفت: ‌بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات، افراد دارای رفتارهای پرخطر در زمینه اعتیاد، مستعد گرایش به سایر رفتارهای پرخطر نیز هستند؛ بنابراین باید با آموزش و فراهم كردن دسترسی آسان به وسایل محافظتی، فرد معتاد را هم به پرهیز از انجام رفتارهای پرخطر ترغیب و هم آسیب‌های بهداشتی را در صورت بروز این نوع رفتارها كم كنیم.


مشكلی در تهیه و توزیع لوازم كاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد

صداقت در این زمینه به گزارش‌های دانشگاه‌های علوم پزشكی كه متولی توزیع سرنگ به معتادان هستند، اشاره و خاطرنشان كرد: ‌در حال حاضر مشكلی در تهیه و توزیع لوازم كاهش آسیب‌های اجتماعی چه از نظر تجهیزات و چه از نظر اعتبارات وجود ندارد.

مدیركل اداره ایدز وزارت بهداشت در پایان گفت: در دو سال گذشته، مبالغ قابل توجهی برای برنامه‌های كاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شد و به نظر می‌رسد این روند در سالهای آینده نیز ادامه یابد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha