سلامت نیوز : مسئول اجرای طرح اهدای خون بیمارستان هاشمی‌‌نژاد گفت:مصرف خون در بیماران کلیوی بسیار بالاست و اگر به موقع خون به آنها نرسد، صدمه می‌بینند در حالی که گاهی گروه‌های خونی O منفی،A و AB منفی بسیار کمیاب می‌شوند.

سعید گل‌‌لاله در گفت‌وگو با فارس، از اجرای طرح اهدای خون برای کمک به بیماران کلیوی در بیمارستان هاشمی‌نژاد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روزانه 3 هزار واحد خون باید ذخیره شود نیاز است که اهدای خون مستمر باشد.

وی با بیان اینکه بیماران کلیوی از جمله بیمارانی هستند که به دریافت مستمر خون نیازمند هستند ادامه داد: بیمارستان هاشمی‌نژاد بیشترین بیمار کلیوی را دارد و 6 مرکز درمانی در اطراف این بیمارستان قرار دارد به همین دلیل ایجاد فرهنگ اهدای خون به این بیماران کمک بسیاری به آنها خواهد کرد.

گل لاله گفت: به صورت متوسط هر بیمار کلیوی در هفته ۳ بار برای انجام عمل دیالیز به خون احتیاج دارد به همین دلیل مصرف خون در این بیماران بسیار بالاست.

مسئول اجرای طرح اهدای خون در بیمارستان هاشمی نژاد تصریح کرد: بسیاری از خانواده بیماران دیالیزی درگیر تأمین خون بیماران خود هستند و گاهی گروه‌های خونی O منفی،A و AB منفی بسیار کمیاب می‌شوند و این بیماران را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

وی با اشاره به افزایش بیماری های کلیوی در کشور گفت: اگر به بیمار کلیوی، به موقع خون نرسد، دچار صدمات جبران ناپذیری می‌شود. اما اگر افراد سالم هر 6 ماه یکبار خون خود را اهدا کنند مشکل این بیماران برطرف می‌شود.

وی گفت: به همین دلیل پنجشنبه 28 شهریور از ساعت 8:30 صبح تا 16:30 بعدازظهر در بیمارستان هاشمی‌نژاد مراسم اهدای خون انجام خواهد شد. تاکنون 200 نفر برای اهدای داوطلبانه خون خود ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین آزمایش HIV، هپاتیت و دیفتری به صورت رایگان در همین روز برای اهداکنندگان خون انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha