سلامت نیوز : یک فوق تخصص اعصاب کودکان با بیان اینکه ‌میزان مصرف مولتی ویتامین حتماً باید زیر نظر پزشک و با توجه به نیاز روزانه هر کودک به میزان متفاوت مصرف شود، گفت: برخی بر این باورند که مصرف بیش از حد ویتامین مشکل آفرین نبوده، ویتامین مصرفی مازاد بر نیاز بدن دفع می‌شود در حالی که این باور غلطی است.

دکتر محمود رضا اشرفی در گفت وگو با ایسنا ، در خصوص تاثیر مصرف مکمل‌ها در کودکان اظهار داشت: اگر هرم غذایی کودکان که شامل گروه نان و غلات، لبنیات، سبزی ها و میوه‌ها، چربی‌ها، گوشت روزانه به اندازه نیاز مصرف شوند، نیاز غذایی کودکان تامین می شود و نیازی به مکمل ندارند.

این فوق تخصص اعصاب کودکان توصیه کرد: مادران با تهیه غذاهای مقوی مانند سوپ ، تهیه سالادهای متنوع و یا جایگزین کردن آب میوه برای کودکانی که میوه نمی‌خورند به تامین نیاز روزانه غذایی کودک کمک کنند.

دکتر اشرفی با بیان اینکه ‌میزان مصرف مولتی ویتامین حتماً باید با مشورت پزشک و با توجه به نیاز روزانه هر کودک به میزان متفاوت مصرف شود، گفت: برخی بر این باورند که مصرف بیش از حد ویتامین مشکل آفرین نبوده، ویتامین مصرفی مازاد بر نیاز بدن دفع می‌شود در حالی که این باور غلطی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به عنوان مثال کودکی که روزانه بیست دقیقه در معرض نور خورشید قرار دارد، معمولاً ویتامین D بدنش تامین می‌شود و با دادن این ویتامین از طریق دارویی بار بیشتری به کودک تحمیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مصرف مقادیر بالای مکمل‌های روی موجب تضعیف سیستم ایمنی در کودکان می‌شود، افزود: اما کودکانی که دچار عفونت‌های مکرر می‌شوند وزن کمی دارند و یا به سرماخوردگی‌های مداوم دچار می شوند باید بیشتر از مکمل‌ها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha