شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 82459

سلامت نیوز : یک متخصص بیهوشی با بیان این که استرس درد را بیشتر می‌کند، گفت: شدت درد در اعمال جراحی اعضای مختلف بدن فرق دارد، هرچه مقدار دستکاری بافت‌ها در حین جراحی بیشتر باشد درد بعد از جراحی بیشتر است.

دکتر سعید فاضل در گفت وگو با ایسنا ، اظهارداشت: درد، احساس ناخوشایندی است که فعال بودن فرد را می تواند تحت تاثیر قرار داده و او را خسته و عصبی کند.

این متخصص بیهوشی با بیان اینکه بیشتر دردها را می‌توان تسکین و یا کنترل کرد، گفت: کنترل درد و مهار کردن آن‬ ‫به این معنی است که هر جنبه درد باید ارزیابی شود و تحت نظارت دقیق قرار گیرد، ‫مراقبت‌های دارویی و مشاوره‌های روانی در کنترل و تسکین درد تاثیرگذار ‫بوده و‬ ‫این کار از مهارت‌های مهم پزشک است.

وی با بیان این که همه بیماران به ویژه بیماران سرطانی پس از جراحی تا مدتی درد دارند و بسیار اهمیت دارد که این درد تا حد امکان کنترل شود، گفت: آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت بوده و بعضی بیماران ممکن است بیش از دیگران احساس درد کنند و نیاز به داروهای بیشتری برای کاهش درد داشته باشند.

این متخصص بیهوشی با اشاره به اینکه کنترل درد بعد از عمل جراحی عمدتا توسط دارو صورت می گیرد، افزود: این داروها ممکن است به صورت قرص، شربت و یا داروهای تزریقی باشند که به صورت خوراکی و در وعده‌های منظم برای بیمار تجویز شوند.

دکتر فاضل ادامه داد: استرس درد را بیشتر می‌کند و شدت درد در اعمال جراحی اعضاء مختلف بدن هم فرق دارد، هرچه مقدار دستکاری بافت‌ها در حین جراحی بیشتر باشد درد بعد از جراحی بیشتر است.

وی با بیان اینکه طب سوزنی در کنترل و کاهش درد بیمار موثر است، گفت: امروزه طب سنتی در کنترل بسیاری از بیماری‌های لاعلاج موفق عمل کرده است تا بیماران بتوانند به فعالیت‌های روزمره خود مشغول شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha