سلامت نیوز : رئیس بیمارستان امام رضا گفت: قبلاً هزینه عمل پیوند قلب ۶۰ میلیون تومان بود اما با گرانی ارز به ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

محمد عباسی تشنیزی در گفتگو با ایلنا، با بیان این مطلب گفت: بیمارستان امام رضا(ع) از سال گذشته عمل پیوند قلب را آغاز کرد و تاکنون ۴ عمل پیوند موفقیت آمیز را انجام داده است.

وی درمورد هزینه‌های عمل پیوند قلب در بیمارستان امام رضا(ع) گفت: ۳ عمل پیوند قلب به طور رایگان انجام شد و از بیمار هیچ پولی گرفته نشد اما چهارمین از بیمار به دلیل افزایش افزایش قیمت عمل پیوند ۱۰ میلیون تومان گرفته و مابقی توسط بیمارستان پرداخت شد.

عباسی با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی انجام عمل پیوند قلب نیاز به مجوز وزارت بهداشت دارد، افزود: از عید قرار است که وزارت بهداشت به این بیمارستان بیاید و مجوز را به ما بدهد.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در صورت اخذ مجوز از وزارت بهداشت این وزارتخانه تا ۳۰ میلیون تومان برای انجام عمل پیوند قلب را پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) تنها بیمارستان در نیمه شرقی کشور برای انجام عمل پیوند قلب است، افزود: اگر مشکلات مالی برطرف شود شاهد پیشرفت قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.

عباسی تصریح کرد: به دلیل مجهز بودن بیمارستان امام رضا(ع) و پایین بودن هزینه‌های درمان در این بیمارستان نسبت به جاهای دیگر بیماران بسیاری از جاهای مختلف ازجمله گرگان، سیستان و بلوچستان، و همچنین کشورهای اطراف؛ ترکمنستان و افغانستان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) همچنین از انجام پیوند ریه در این بیمارستان خبر داد و افزود: انجام عمل پیوند ریه در این بیمارستان در شرف انجام است، البته پیوند ریه از پیوند قلب حساستر است زیرا دهنده های محدودتری دارد.

عباسی افزود: بیمارستان امام رضا دارای ۵۰ تخت بخش، ۲۳ تخت آی سی یو و ۵ اتاق عمل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha