یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 82485
سلامت نیوز : یک محقق در حوزه اعتیاد گفت: تحصیلات مخصوص اعتیاد برای پرستاران ضروری است تا برای تکمیل تیم درمان اعتیاد، تخصص خاص اعتیاد را به مهارت‌های پرستاری اضافه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "عباس شمسعلی نیا" در مقاله‌ای تحت عنوان "فرآیند بهبودی در سوء مصرف کنندگان مواد" در همایش دانش اعتیاد، گفت: مصرف مواد مخدر یکی از جدی‌ترین معضلات بشر است که متاسفانه هم اکنون سه میلیون و 700 هزار نفر را در کشور ما درگیر کرده است که یک میلیون و 200 هزار نفر از آنها، مصرف دائمی دارند.

شمسعلی نیا ادامه داد: باید بپذیریم که معتاد، بیمار است و تمامی سازمان‌های مربوط برای کنترل و مدیریت اعتیاد با یکدیگر هماهنگ شوند و برای هرگونه سیاستگذاری و تصمیم گیری، از افرادی که در صف اول مبارزه با اعتیاد فعالیت می‌کنند، نظرخواهی کنند چون این افراد نسبت به وضعیت معتادان آگاهی بیشتری دارند.

او  با بیان مراحل اجرایی تحقیق خود، فرآیند بهبودی در سوء مصرف کنندگان مواد را تشریح کرد و گفت: بررسی فرآیند بهبودی در این تحقیق براساس بستر فرهنگی جامعه ایرانی طراحی شد و در تمام مراحل بهبودی و حتی پس از آن که معمولا لغزش‌ها پیش می‌آید، پرستاران و مددکاران می‌توانند عوامل مختلفی را برای جلوگیری از لغزش فرد معتاد پیش بینی کنند.

او تاکید کرد: پرستاران و مددکاران می‌توانند مسائلی مانند مشاوره، اشتغال، ارتباط دو سویه معنویت و بهبودی، آسایش جسمانی، نگاهی نو به زندگی، تحول روحی روانی و حمایت بیشتر خانواده و رفاه اجتماعی فرد معتاد را پیگیری کنند و وظیفه خود را فقط در دادن دارو به بیمار در کلینیک‌ها ندانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha