سلامت نیوز :  در مراسمی که به‌ مناسب سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون، چندی پیش برگزار شده‌بود، غلامرضا گوته، رییس وقت این سازمان اعلام کرد: «به‌ دلیل استقبال مردم از اهدای خون، دچار کمبود هیچ گروه خونی نیستیم» اما با گذشت کمتر از یک هفته از این خبر، مسئول اجرای طرح اهدای خون بیمارستان هاشمی‌‌نژاد از کمبود گروه‌های مختلف خونی برای اهدا به بیماران کلیوی خبر می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ سعید گل‌‌لاله در این باره گفته است که مصرف خون در بیماران کلیوی بسیار بالاست و اگر به موقع خون به آنان نرسد، صدمه می‌بینند در حالی که گاهی گروه‌های خونی O منفی، A و AB منفی بسیار کمیاب شده‌اند و بیماران نیازمند این گروه‌های خونی با مرگ دست به گریبانند. وی از اجرای طرح اهدای خون برای کمک به بیماران کلیوی در بیمارستان هاشمی‌نژاد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روزانه 3 هزار واحد خون باید ذخیره شود، نیاز است که اهدای خون مستمر باشد.

وی با بیان اینکه بیماران کلیوی از جمله بیمارانی هستند که به دریافت مستمر خون نیازمندند، ادامه داد: بیمارستان هاشمی‌نژاد بیشترین بیمار کلیوی را دارد و 6 مرکز درمانی نیز در اطراف این بیمارستان قرار دارد به همین دلیل ایجاد فرهنگ اهدای خون به این بیماران کمک بسیاری به آنها خواهد کرد.کمبود یادشده در کنار رشد 17 درصدی مبتلایان به بیماری‌های کلیوی وخامت اوضاع را بیشتر می‌کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی در این باره به «حمایت» گفت: هر بیمار کلیوی ماهی 100 تا 300 هزار تومان باید هزینه درمانی بدهد؛ البته این به‌جز هزینه‌ای است که آنها حین دیالیز پرداخت می‌کنند و حالا باید به این مشکلات، کمبود خون را که به تازگی بروز کرده است، اضافه کنیم. مصطفی قاسمی افزود: اگر به بیمار کلیوی، به موقع خون نرسد، دچار صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود؛ بنابراین مردم عادی با اهدای خون خون آن هم هر 6 ماه یکبار می‌توانند کمک زیادی به این افراد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha