متاسفانه مسئولان اجرایی آنگونه که باید به مساله آلودگی هوا و بیماری هایی که ناشی از آن است توجه نمی کنند به طوری که می بینیم طرح کاهش آلودگی هوا که در دستور کار مجلس است هنوز به سرانجام نرسیده و امیدواریم که پس از تعطیلات مجلس به سرانجام برسد.

افزایش بیماری سرطان با تولید بنزین غیراستاندارد در کشور/اقدامات مجلس برای کاهش آلودگی هوا
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص آلودگی هوا با توجه به آغاز نیمه دوم سال گفت: بیشترین عاملی که در امر آلودگی هوا و افزایش بیماری هایی از جمله سرطان دخیل بوده، سوخت بنزین غیراستاندارد است.

شهلا میرگو بیات در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع آلودگی هوا و افزایش بیماری های جدید از جمله سرطان اظهار داشت: این موضوع در سال گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد و برخی از اعضای کمیسیون به طور جدی برای آلودگی و بیماری که ناشی از آلودگی هواست هشدار دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری موضوع ایجاد بیماری های جدید با افزایش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع آلودگی هوا که در نیمه دوم سال نیز شدت بیشتری دارد باید گفت که بیشترین عاملی که در این امر دخیل است سوخت بنزین غیراستانداردی است که در کشور تولید می شود به دلیل سربی که در هوا آزاد می کند و سایر آلاینده هایی که دارد می تواند بیماری هایی از جمله سرطان را افزایش داده و در واقع آلودگی هوا منجر به بروز سرطان خواهد شد.
وی ضمن ابراز امیدواری از تغییر دولت و روی کار آمدن مسئولان جدید تصریح کرد: با توجه به اینکه تغییر و تحولات در دولت صورت گرفته لازم است که کارشناسان به ویژه مسئولان محیط زیست با تعاملی که با سایر دستگاه ها دارند، موضوع آلودگی هوا را پیگیری کرده و یک اقدام جدی برای آن انجام دهند.
بیات مجهز کردن وسایل حمل و نقل عمومی با امکانات رفاهی بیشتر، کاهش حداکثری تردد وسایل نقلیه شخصی با توسعه دولت الکترونیک را از جمله عوامل دخیل در امر کاهش آلودگی هوا اعلام کرد.
وی تصریح کرد: ما باید برای مقابله با بحران آلودگی هوا نگرش دایمی داشته باشیم، نگرشی که مقطعی نبوده و تنها مختص به فصل‌ های آلوده سال نباشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آلودگی هوا در بهداشت و سلامت مردم تأکید کرد: متاسفانه مسئولان اجرایی آنگونه که باید به مساله آلودگی هوا و بیماری هایی که ناشی از آن است توجه نمی کنند به طوری که می بینیم طرح کاهش آلودگی هوا که در دستور کار مجلس است هنوز به سرانجام نرسیده و امیدواریم که پس از تعطیلات مجلس به سرانجام برسد.
عضو هیأت مدیره انجمن ملی سرطان در ایران اخیرا اعلام کرده است که براساس این آمار روزانه یکصد نفر و سالانه بیش از 40 هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha