وزیر بهداشت از اقدامات و توافقات انجام شده جهت افزایش حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و در عین حال اعلام جزئیات اعداد و ارقام مربوطه را به زمان دریافت این ارقام از خزانه موکول کرد.

جزییات افزایش حمایت ازبیماران صعب‌العلاج اززبان وزیربهداشت

سلامت نیوز : وزیر بهداشت از اقدامات و توافقات انجام شده جهت افزایش حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و در عین حال اعلام جزئیات اعداد و ارقام مربوطه را به زمان دریافت این ارقام از خزانه موکول کرد.

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درگفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مذاکرات انجام شده با دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای افزایش حمایت‌ها از بیماران صعب‌العلاج، گفت: به دنبال این مذاکرات تا جایی که اطلاع یافته‌ام رقم قابل توجهی را جهت حمایت از بیماران صعب‌العلاج اختصاص خواهند داد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره جزییات ارقام در نظر گرفته شده برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج، گفت: این ارقام اکنون روی کاغذ مشخص است اما زمانی که آن را از خزانه دریافت کنیم، رقم آن را اعلام خواهیم کرد. اما در مجموع رقم قابل توجهی جهت حمایت از بیماران صعب‌العلاج یعنی بیماران هموفیلی، بیمارانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند مانند سرطان‌ها و ... در نظر گرفته شده است.

هاشمی با بیان اینکه حمایت وزارت بهداشت از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج همچنان 90 به 10 خواهد بود، افزود: بر این اساس ما 90 درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهیم کرد اما آن 10 درصد باقی مانده که بیمار می‌پردازد نیز رقم قابل توجهی است؛ چرا که برخی داروها چند برابر گران شده‌اند. در این زمینه هم در حال مذاکره هستیم.

وی در این باره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو اشاره کرد و افزود: برای توزیع پولی که قرار است به این منظور از سوی دولت در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد از بیمه‌ها که کارشناسان خبره‌ای دارند، استفاده می‌کنیم و لازم است مطمئن شویم که پول به دست مصرف‌ کننده می‌رسد.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه پیش از این شماره تلفنی اعلام شده بود و ممکن است برخی‌ بیماران نتوانسته باشند با آن تماس گرفته و پشت خط مانده باشند. اکنون تلاش داریم که با برنامه‌ریزی‌های جدید اطمینان را ایجاد کنیم تا روش درست برای پرداخت و جبران مابه‌التفاوت قیمت دارو اعمال شود.

تشدید نظارت‌ها جهت جلوگیری از عرضه احتمالی داروهای تاریخ مصرف نزدیک

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره اظهارات اخیر رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر اقدام در جهت جمع‌آوری داروهایی که تاریخ انقضایشان نزدیک است و همچنین نظارت‌ها در حوزه دارو گفت: قطعا دکتر دیناروند برنامه‌هایی به این منظور در نظر دارند. نظارت‌هایمان در حوزه دارو را تشدید خواهیم کرد، این کار جزو وظایفمان است و حتما انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha