یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 82533

سلامت نیوز : نتایج یک بررسی گسترده‌ روی تعدادی از داوطلبان مسن در آمریکا آشکار ساخت که دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و با کیفیت مطلوب خطر ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) را تا 15 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی اطلاعات بیش از 500 هزار آمریکایی بالای 50 سال به ویژه در مردان چاق نشان داد که نوع رژیم غذایی، بیشترین تاثیر را در پیشگیری از سرطان پانکراس دارد.

«حنا آرم» از متخصصان موسسه ملی سرطان در مریلند در همین رابطه متذکر شد: باید به این نکته توجه شود که یافته‌های ما بر اساس مطالعه روی کل رژیم غذایی است که یک فرد انتخاب می‌کند و این مطالعه روی تک‌تک مواد خوراکی متمرکز نشده است.

حنا آرم همچنین اظهار داشت: اگرچه نرخ ابتلا به سرطان پانکراس نسبتا پایین است اما این بیماری یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان‌ها به حساب می‌آید و تنها شش درصد از مبتلایان به این سرطان پنج سال پس از تشخیص بیماری، زنده می‌مانند.

در این مطالعه از 537 هزار و 218 زن و مرد در فاصله سال‌های 1995 و 1996میلادی خواسته شد تا تعداد موارد استفاده از مواد خوراکی ذکر شده در یک فهرست از قبل آماده شده را اطلاع دهند.

سپس پزشکان آزمایش کردند که نوع مواد خوراکی انتخابی این افراد تا چه میزان به «شاخص خوراک سالم» (HEL) که شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات و میزان محدودی از غذاهای ناسالم می‌شود، نزدیک است.

پزشکان با بررسی مجدد اطلاعات پزشکی این افراد در طول یک دوره 10 ساله دریافتند که 2383 نفر از آنان به سرطان پانکراس مبتلا شده‌اند و رژیم غذایی 22 درصد از این افراد کمترین شباهت را به شاخص خوراک سالم داشته است.

این مطالعه تایید کرد هرچه رژیم‌ غذایی افراد به شاخص خوراک سالم نزدیک‌تر باشد به همان میزان خطر ابتلا به سرطان پانکراس کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha