یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 82534

سلامت نیوز : رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به بازگشایی مدارس توصیه کرد: دانش‌آموزان مبتلا به دیابت در روزهای آخر تابستان موقعیت جدید را تمرین کنند.

دکتر اسدالله رجب در گفت‌وگو با (ایسنا)، تشریح کرد: کودکان در فصل تابستان دیرتر از خواب بیدار می‌شوند. نوع فعالیت، مصرف انرژی و به طور کلی زندگی راحت‌تری داشتند اما با بازگشایی مدارس شیوه زندگی تفاوت زیادی با تابستان خواهد داشت و باید درمان بیماری در کودکان مبتلا به دیابت نیز تغییر کند.

وی با اشاره به احتمال عدم کنترل میزان قند خون به والدین کودکان دیابتی، توصیه کرد: هفته آخر شهریور ماه به گونه‌ای با دانش‌آموزان رفتار شود که شرایط شبیه مدرسه رفتن باشد تا میزان قند خون در کنترل فرد بماند و اگر نیازی به اعمال تغییر در درمان است این تغییر قبل از بروز شرایط سخت اعمال شود.

رجب افزود: با این راه قبل از بازگشایی مدارس از بروز مشکلات احتمالی درمان و بالا رفتن قند خون کودکان در مدارس پیشگیری می‌شود.

وی مطلع بودن مربیان مدارس را برای دانش‌آموزان مبتلا به دیابت ضروری دانست و اظهار کرد: باید فردی آگاه در مدرسه محل تحصیل کودکان دیابتی وجود داشته باشد که اطلاعات مناسبی در زمینه این بیماری و شرایط خاص آن داشته باشد. انجمن دیابت ایران آمادگی دارد این اطلاعات را در اختیار مربیان مدارس قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha