سلامت نیوز : مدیرکل تدوین استانداردهای وزارت بهداشت گفت: خط تولید استاندارد و راهنمای خدمات بالینی در وزارت بهداشت راه افتاده است و تا آخر شهریور ۵۰ استاندارد درمانی و ۲۰ راهنمایی خدمات بالینی برای اجرای اجباری به مراکزدرمانی و پزشکان ابلاغ می‌شود.

علیرضا اولیایی منش در گفت و گو با فارس، افزود: کار تدوین استانداردهای خدمات درمانی و راهنماهای بالینی در وزارت بهداشت از حدود 2 سال پیش شروع شده و اکنون با راه اندازی 50 مرکز تدوین استانداردهای خدمات بالینی خط تولید استاندارد خدمات بالینی و راهنماهای بالینی(گاید لاین بالینی) در وزارت بهداشت راه افتاده است.

وی ادامه داد: تا دو سال پیش ما کار چندانی در زمینه تدوین استانداردهای درمانی در وزارت بهداشت انجام نشده بود و از این نظر فقیر بودیم اما خوشبختانه اکنون روند منظمی برای تولید و تدوین استانداردهای مالینی و گاید لاین ها در وزارت بهداشت وجود دارد اما تا تدوین همه استانداردها و گایدلاین های مورد و اجرایی شدن همه آنها حداقل به یک دهه زمان نیاز داریم.

مدیر کل تدوین استانداردهای درمانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 50 استاندارد خدمات بالینی و 20 راهنمای بالینی تدوین شده و کتاب آنها یا چاپ شده و تا آخر شهریور با امضای وزیر بهداشت ابلاغ می شود.

اولیایی منش افزود: 20 راهنمای بالینی دیگر نیز زیر چاپ است و به زودی چاپ و ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: همه این موارد بعد از ابلاغ برای پزشکان و مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی لازم الاجرا و اجباری است اما فعلاً با مراکزی که این ضوابط را اجرا نکنند برخورد قهری نمی شود و فرصتی را برای فرهنگ سازی این ضوابط به این مراکز خواهیم داد.

مدیر کل تدوین استانداردهای وزارت بهداشت گفت: این استانداردها شامل خدمات تشخیصی، درمانی و پاراکلینیکی، پروسیجرهای پزشکی و تجویزها می شود و شامل هزاران نوع خدمات حوزه سلامت می شود تدوین و عملیاتی کردن آنها سالها زمان می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha