عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اخبار مربوط به بررسی سرانه درمان سال 87 در این کمیسیون را نادرست خواند و تصریح کرد: عده ای به دنبال فرافکنی در خصوص مشکلات سرانه درمان هستند.

دکتر حسینعلی شهریاری، پیرامون اخباری که در خصوص تعیین سرانه درمان 4400 تومانی برای سال 87، به مهر گفت: تمامی این اخبار نادرست نقل قول شده است، چون اساسا مجلس در خصوص سرانه درمان تصمیم نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سرانه درمان در لایحه بودجه لحاظ می شود، افزود: در جلسه ای که به منظور آشنایی نمایندگان مجلس با روش جدید بودجه نویسی تشکیل شده بود، معاون راهبردی رئیس جمهور صحبتی در خصوص افزایش 5 درصدی سرانه درمان 87 به زبان آورد که درست نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به نص صریح قانون برنامه چهارم توسعه در خصوص سرانه واقعی درمان، گفت: در ماده 91 این قانون به صراحت گفته شده است در برنامه چهارم که چند ماه پس از شروع سال 84 آغاز شده است، دولت می بایست آیین نامه های اجرایی در ارتباط با تعیین سرانه واقعی درمان را تهیه کند.

شهریاری ادامه داد: از منابع غیر رسمی شنیده ام که آیین نامه های مذکور در دولت به تصویب رسیده است که اگر این گونه باشد، سرانه درمان سال 87 باید بر اساس آن تعیین شود.

وی افزود: آنچه که شورای عالی بیمه در سال 84 برای سال 85 تعیین نمود، مبلغ 7 هزار تومان سرانه درمان بود که با توجه به نرخ تورم و...، حداقل سرانه درمان برای سال آینده می بایست بین 9 تا 10 هزار تومان باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha