موضوع کیفیت مواد اولیه در حوزه دارو یکی از مواردی است که باید به آن بیش از گذشته توجه کرد چرا که واردات داروی بی کیفیت از کشورهایی مانند چین و یا هند به داروسازی کشور و حوزه سلامت لطمه وارد می کند.

تنها10درصد داروهای کشور تولید داخل هستند/ روزانه30 تن دارو از طریق گمرک ترخیص می شود
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تنها 10 درصد از داروها در کشور تولید می شود، تصریح کرد: بیشتر مواد اولیه داروهای تولید داخل نیز از خارج کشور وارد می شود.

حمیدرضا عزیزی ‌در گفت و گو با پانا، درخصوص کیفیت داروهای وارداتی اظهار داشت: موضوع کیفیت مواد اولیه در حوزه دارو یکی از مواردی است که باید به آن بیش از گذشته توجه کرد چرا که واردات داروی بی کیفیت از کشورهایی مانند چین و یا هند به داروسازی کشور و حوزه سلامت لطمه وارد می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون کیفیت داروهای وارداتی نسبت به گذشته رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: به طور حتم وضعیت صنعت دارویی کشور نسبت به گذشته نه چندان دور رشد خوبی داشته است اما این صنعت نیازمند توجه و اهتمام بیشتر مسئولان است.
وی در ادامه تأکید کرد: از طرفی صنعت دارویی در کشور باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد و نیاز است با اقداماتی که از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد ما به خودکفایی در حوزه داروهای مورد نیاز برسیم. متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه دارو در کشور وابسته به سایر کشورها است و تحریم‌ ها نیز اثرات مستقیمی را بر قیمت داروها و واردات آن دارد، لذا جایگاه و وضعیت دارو با اقداماتی که با استفاده از تکنولوژی کشورهای پیشرفته و استفاده از ظرفیت ‌های آن ها استفاده می شود، گسترش پیدا می کند.
عزیزی با بیان اینکه متاسفانه تنها 10 درصد از داروها در کشور تولید می شود، تصریح کرد: بیشتر مواد اولیه داروهای تولید داخل نیز از خارج کشور وارد می شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص ترخیص داروهای در گمرک مانده نیز به پانا گفت: تا آنجایی که ما پیگیر این موضوع هستیم می دانیم که روند ترخیص داروها ادامه دارد به طوری که روزانه نزدیک به 30 تن انواع دارو از طریق گمرک ترخیص می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha