سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبودهای دارویی و همچنین پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو، گفت: تا پایان هفته ابلاغیه‌ای جهت آزاد شدن داروها از گمرک با حداقل وثیقه، ابلاغ خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه تکریم و معارفه معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت کاهش قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج، گفت: به این منظور در آینده نزدیک رقم قابل توجهی در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد. زمانی که همه چیز درباره این ارقام مشخص شد، آن را اعلام می‌کنیم. این موضوع نیازمند هماهنگی بین بخشی میان وزارت بهداشت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و بیمه‌ها است.

وی افزود: وزارت بهداشت از بیمه‌ها خرید خدمت می‌کند، بیمه‌ها نیز باید قول دهند که با توجه به این ارقامی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج به نرخ سال گذشته بازگردد. ما در حال محاسبه مابه‌التفاوت قیمت‌ داروها هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید اطمینان داشته باشیم که این آرامش در بازار دارویی کشور حفظ خواهد شد، نباید هر روز حرف جدیدی زد، بیمه‌ها باید آرامش بازار دارویی را تا خرداد ماه آینده تضمین کنند که البته در این زمینه رقم قابل توجهی نیز در اختیارشان قرار خواهد گرفت و به این ترتیب فرانشیزی که بیمه‌ها بابت دارو قائل خواهند شد، افزایش خواهد یافت.

محموله‌های سازمان انتقال خون در گمرک

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انباشت کیسه‌های خون در گمرک، گفت: من نیز این موضوع را از روزنامه‌ها خوانده‌ام. البته سازمان انتقال خون محموله‌هایی را در گمرک دارد که چون پول نداشته، نتوانسته آنها را ترخیص کند. برای ترخیص این موارد 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است که برای رفع این مشکل تلاش می‌کنیم.

وبا در کشور کنترل شد

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد بیماری وبا در کشور، گفت: خوشبختانه این بیماری به خوبی در کشور کنترل شده است. دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان درگیر این بیماری بودند. تیم‌های بهداشتی کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند و اکنون بابت این بیماری جای نگرانی نیست. همچنین وزیر کشور نیز در راستای مراقبت از مرزها و همچنین محل‌های نگهداری اتباع غیرمجاز خارجی، دستورهای خوبی صادر کرده است.

تصمیم‌گیری درباره دانشگاه ایران با رییس‌جمهور، قوه قضاییه و شورای عالی انقلاب فرهنگی است

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: رییس‌جمهور، قوه قضاییه و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. البته ما در محیط مشکلی نداریم و دانشجویان دارند درسشان را می‌خوانند و همه‌ چیز تعریف شده است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به بودجه 13 هزار میلیاردی وزارت بهداشت برای سال جاری، گفت: تاکنون که شش ماه از سال گذشته تنها 2600 میلیارد تومان یعنی معادل 19 درصد اعتبار این وزارتخانه محقق شده است. البته دکتر نوبخت نیز در جلسه دولت به من اعلام کرده‌اند که 200 میلیارد تومان دیگر نیز برای وزارت بهداشت جور کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha