دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 82609
سلامت نیوز : متخصص ارتوپدی گفت: اسپاسم عضله که به درد منجر می‌شود معمولاً به علت تحریک اعصاب عضوی یا مشکلاتی است که برای ماهیچه رخ می‌دهد و استراحت و گرما این دردها را تسکین می دهند.

محمد گودرزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قولنج یک لغت عربی است که بیشتر برای دردهای احشای شکمی کاربرد دارد.

متخصص ارتوپدی گفت: قولنج کلیوی، قولنج صفراوی و قولنج روده‌ای درد‌های خاصی هستند که با پیچ و تاب همراهند و به این نام‌ها مشهور هستند.

گودرزی ادامه داد: دردهایی که در عضلات، مفاصل و ستون مهره‌ای دیده می‌شود و گاهی عصبی- عضلانی هستند، اسپاسم نامیده می‌شوند.

متخصص ارتوپدی تصریح کرد: اسپاسم عضله که به درد منجر می‌شود یا به علت تحریک اعصاب عضوی است یا به علت مشکلاتی است که برای ماهیچه رخ می‌دهد.

وی خستگی و کوفتگی را باعث اسپاسم عضله دانست و گفت: دردها می‌توانند دارای درجات خفیف تا شدید باشد.

گودرزی ادامه داد: بهترین عملکرد در مواجهه با این نوع دردها در درجه اول استراحت است؛ گرم کردن، استفاده از یک پماد گرم کننده موضعی و مصرف قرص مسکن نیز می‌تواند اسپاسم را کنترل کند.

وی افزود: اگر این دردها بیش از 24 ساعت طول کشید، باید با پزشک مشاوره کرد.

گودرزی با بیان این مطلب که باید دردهای اسپاسمی را از دردهای شدید انتشاری جدا دانست، گفت: دردهای سیاتیک از جمله دردهای شدید انتشاری هستند که از کمر به سایر اندام منتهی می‌شوند و جدا از دردهای اسپاسمی هستند.

متخصص ارتوپدی افزود: دسته دیگر دردها مربوط به خود استخوان و مفصل است که می‌تواند به علت خستگی یا غلتیدن عضو به وجود آید که معمولاً علائمی ندارد و با استراحت، خوردن مسکن،‌ کشش ملایم و گرم کردن برطرف می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: اگر این دردهای استخوانی و مفصلی با گرمی، قرمزی و درد شدید همراه باشند، باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha